2016.09.21. 19:03
Teszt, csak nem itt
Számláink jelentős részét csoportos beszedéssel intézzük. Egyszerű, gyors, s tán megbízható is. De van, amikor postára kell mennünk: levelet, csomagot vagy pénzt feladni. A közelmúltban, egy hétfői napon is határidős volt egy csekkbefizetés.
A dunaföldvári postánál az utcán áll a sor. Idősebbek és fiatalabbak várakoznak. A sorban többek között egy nyolcvan év fölötti idős hölgy. Egy ideig beszélgetéssel elüti ugyan az időt, de végül feladja. Elindul hazafelé. Kopog a botja. Majd másik nap újra próbálkozik. Más is így tesz. Visszamegy később. Akkor már csak tizenketten állnak előtte. Bent három ablak működik. Munkaerőhiány - mondják. Fülledt, meleg idő, levegőtlen, szűk helyiség.
Légkondicionáló hiányában nehéz az alkalmazottaknak is, az ügyfeleknek is. Lassan halad a sor. Tán lassúak a gépek? Sok az adminisztráció? Az épület 1942-ben épült. Kinőttük. Elavult. Tán a posta szánhatna már pénzt bővítésre, netán egy új épületre, de több postai alkalmazottra mindenképpen.
A Magyar Posta Zrt. inkább tesztel. Mert közben olvasom, hogy „2016. szeptember 1-jétől új szolgáltatás tesztelését kezdte meg. Az új időpont-foglalási rendszer bevezetésének célja, hogy gyorsaságával és egyszerűségével az ügyfelek kényelmét szolgálja, s megkönnyítse a postai ügyintézést.”
A vidéki posták nem tartoznak a célcsoportba. A dunaföldvári biztosan nem.