2013.01.31. 19:03
Akciókkal várták a vendégeket
Az utóbbi években megszokott februári időponthoz képest előbb szólított asztalhoz a Torkos Csütörtök országos akció.
A Magyar Turizmus Zrt. adatai szerint a 2012-es Torkos Csütörtök hivatalos akciójában - azaz hogy az étel- és italfogyasztásból egyaránt 50 százalékos kedvezményt biztosítanak a jelentkező vendéglátóhelyek - valamivel több mint 1000 étterem vett részt. Az akcióban részt vevő éttermek 75 százaléka vidéki volt.
Az akcióba hivatalosan regisztráló éttermek száma az utóbbi években egyre csökken. 2011-ben még közel 200 ezren torkoskodtak, mintegy 1200 étteremben.
Miközben szerdán véget ért a világ topgasztronómiai versengése és az ehhez kapcsolódó szakmai kiállítás a franciaországi Lyonban, addig csütörtökön itthon az utóbbi években már szépen bejáratott országos akció várta az étteremlátogatókat a hazai éttermekben, bisztrókban, cukrászdákban és gyorséttermekben.
A Torkos Csütörtök célja idén sem változott. Új helyeket, új ízeket megismertetni a fogyasztókkal és némi reklámot csinálni a magyar vendéglátásnak.
Dunaújvárosban és környékén tizenegy étterem és cukrászda csatlakozott a hivatalos akcióhoz és sok vendéglátóegységnél is lehetőségünk volt félhivatalosan torkoskodni.
Évről évre részt vesz a Torkos csütörtök országos akcióban a Gólyafészek étterem és fogadó, amely az ilyenkor hivatalos szabályok szerint felezi a kínált étel és italárakat.
Nagyné Klári kínálja a finomságokat a Jakó Cukrászdában (Fotó: Lázár Zsolt)
- Hogy hány új vendéget tudunk megszólítani? Ez változó. Az a tapasztalat, hogy a magyar vendég meglehetősen konzervatív. Azaz, ha valahol már megszokott, nem szívesen vált, azokat az ízeket szereti, amelyeket egykor, úgymond a törzshelyén megkedvelt. A torkos akcióra mi inkább reklámként tekintünk, amely erősíti az étterem hírnevét és ismertségét - fogalmazott megkeresésünkre az üzletvezető Bedő Andrea.
A Vasmű úti Jakó Cukrászdában is sokan kóstoltak csütörtök délután.
- Ez egy gesztus, köszönetnyilvánítás a vendégek felé. Nagy örömmel látunk ilyenkor is mindenkit, remélve, hogy a jövőben többször is felkeres majd minket - felelte a DH-nak az üzletvezető Németh László. Lapunk több vendéglátóhelyet megkeresett a csütörtöki torkoskodás alkalmából. Az étteremvezetők és tulajdonosok egyetértettek abban: a forgalom fellendüléshez meglehetősen kevés az évi egy féláras akció. Leginkább az kellene, hogy jóval több pénz legyen a fogyasztók zsebében!