Dunaújváros

2014.03.27. 19:40

Egyedi módszerrel épül a 62-es főút

Dunaújváros - Magyarországon a 62-es főút felújítása során alkalmazzák először teljes hosszban az úgynevezett hideg remix eljárást.

Gallai Péter

Ezt a különleges technológiát, illetve a napokban elindult, 11.5 tonnás burkolaterősítés és szélesítés részleteit ismertette csütörtökön a sajtó képviselőinek a főút pálhalmai szakaszánál Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője.

- A hideg remix eljárás lényege, hogy a meglévő aszfaltréteget nem bontjuk fel és szállítjuk el egy lerakóhelyre, hanem azt egy finom szemszerkezetű anyag, cement és víz hozzáadásával a helyszínen egy speciális, harminc tonnás gép segítségével bedaráljuk. Az így elkészült anyagból terítés és hengerelés után rögtön el tudják készíteni a teljesen új útalapot, amelyre még három réteg aszfalt kerül.

A kommunikációs vezető hozzátette, hogy ezzel a módszerrel a környezetet sem terhelik, hiszen nincsen bontási törmelék, ami jelen esetben húszezer köbméter lenne. A hagyományos technológiával átlagosan két hónap alatt készül el egy kilométer útszakasz megerősítése és szélesítése, ezzel a módszerrel ez egy hónapra csökken,

Loppert Dániel a munkafolyamatokra is kitért, jelenleg a 6-os és 62-es utak kereszteződésében már tart a körforgalom korszerűsítése, Dunaújváros és Székesfehérvár között huszonegy kilométeren öt szakaszon, félpályás útlezárás mellett zajlik majd a 11.5 tonnás erősítés, a jelenleg tíz métereres koronaszélességet tizenkét méterre növelik.

Ezzel egyidőben elkezdődött a Seregélyest elkerülő szakasz építése is, ami tíz és fél kilométeres lesz.

- Azért fontos, hogy homogén legyen az útalap, mert nagyon sok helyen előfordul, hogy ugyan az utat felújítják, de az alapot nem teszik egységessé, ami később megsüllyed, töredezik. Jelen esetben huszonöt centis lesz az útalap, huszonegy centi pedig a három aszfaltréteg. A nemzetközi tapasztalatok azt mutatják, hogy az ezzel az eljárással elkészített utak élettartama a háromszorosára növekszik.

A nettó hétmilliárd forintos felújítást a közbeszerzésen a Strabag kft. nyerte el, a munkák 2015 nyarára készülnek el. A projekt részeként hét balra kanyarodó új sávos csomópontot is kialakítanak, többek között Mélykútnál, Pálhalmánál, Börgöndnél, Jánosmajornál, Adonynál. Átépítenek hat büszöböl párt, a peronokat kiszélesítik, meghosszabbítják. A 40-es kilométerszelvénynél kétoldali, minden igényt kielégítő tengelysúly mérőhelyet alakítanak ki, a földútcsatlakozások sárrázó burkolatot kapnak, és tíz kilométeren párhuzamos földutak is épülnek.

 

 

 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!