Dunaújváros

2015.07.03. 17:59

Ingyen osztották a meggyet a városban

Dunaújváros – Több okuk is volt arra a hazai termelőknek, hogy egy kis díjmentes kóstolóval hívják fel a figyelmet az egyik remek szezonális gyümölcsünkre, a meggyre. Alacsony felvásárlási árak, csökkenő kereslet, változó fogyasztói szokások.

Szabó Szabolcs

A Venyim Gyümölcs Kertészet munkatársai osztották a friss ízes meggyet  a Skála előtt
Fotó: Ady Géza

Az idei nyomott meggyárak sok termelőben keltették azt a gondolatot, hogy a termést a fákon hagyja, vagy egyszerűen a földre rázza. E helyett döntött sok termelő és TÉSZ (Termelők Értékesítő Szövetkezete) az ingyenes szétosztás mellett. Fontosnak tartják, hogy jó helyre kerüljön egész éves kemény munkájuk gyümölcse. A FruitVeb Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács Koordinálásával 9 Tész termelői közösen és 2 termelő egyénileg biztosítja a több kamionnyi meggyet az akcióhoz. A összefogás eredményeként csütörtök reggeltől szombat délutánig Budapesten és 31 vidéki városban (Győrtől Sároraljaújhelyig, Siófoktól Debrecenig, Gyulától Kaposvárig) kóstolhatják meg a 100000 adag csodálatos magyar meggyet áll az országos meggyosztási akciót szervező termelők közleményében.

Dunaújvárosban pénteken délelőtt a Skála épülete előtt a Venyim Gyümölcse Kertészet munkatársai kínálták meg egy kistálnyi meggyel a járókelőket. A kertészet vezetője Csizmadia György, aki egyben a már említett FriutVeb alelnöke lapunknak elmondta, hogy egy tavaly kezdődött több lépcsős átfogó akció egyik eleme a meggyszezonra időzített kóstoltatás, amely több célt is szolgál.

- Tény, hogy nagyon nyomott áron indult el a meggy felvásárlási ára és ez számos termelőnek komoly gondot jelent. Másrészt szeretnénk egy kicsit újra divatba hozni a meggyet. Az adatok és a személyes tapasztalat is azt bizonyítja, hogy főként az idősebb vásárlók keresik ezt a páratlan beltartalmi értékekkel bíró kiváló magyar gyümölcsöt. Szeretnénk, ha fiatalabb generációk is újra rátalálnának a meggyre. Természetesen egy ilyen akció érdemben nem változtatja meg egy-egy ágazat jelenlegi helyzetét, de egy több éves programban gondolkodunk. Szerveztünk már bemutatkozásokat Németországban és Olaszországban is, hat éve kezdtük el újraépíteni a keleti piacokat, így már oda is exportálunk éves szinten közel 15 ezer tonnát. Szeretnénk népszerűsíteni a friss magyar gyümölcs rendszeres fogyasztását is - tette hozzá Csizmadia György.





Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!