Íme, így lehet leadni a sörhast! - Tippek a valódi változáshoz

2016. április 08., 10:58 szerző: S. Töttő Rita
komment
A kényelmes télesti sörözések és falatozások után a tavaszi ruhatár kissé kényelmetlen lehet a sörhast növesztő férfiaknak. A nadrág „összemegy”, a póló pedig „megrövidül”. A szakember szerint nem hasra gyúrással lehet megszabadulni a lötyögő pocaktól.
hirdetes_kapcsolo: 1
data['nincs_banner']: 0
G->reklam_mentes: 0

A kilók negyven felett észrevétlenül kúsznak fel a férfiakra is, a kényelmes mindennapokba be-beköszönő esti sörözések és falatozások a kellemes élményeken túl kellemetlen mellékhatásokkal is járnak. A sörhas tipikus jellemzője a sportos életmódot csak hírből ismerő férfiaknak és  azoknak, akikről nem kezd el magától olvadni a zsír csak azért, mert kimennek a napra. A genetika bizony meghatározó ezen a területen is, ám jó hír, hogy nem lehetetlen küldetés a lapos(abb) has elérése számukra sem. Még csak kínlódni és vért izzadni  sem kell a konditeremben ahhoz, hogy eredményesek legyünk – ezt már Král Éva, személyi edző hangsúlyozta, akit a sörhas eltüntetésének módozatairól kérdeztük.

Számos tévhitet fogunk most eloszlatni a terebélyesebb pocakot viselő férfiak körében, akik, reméljük új alapokra helyezik ezután életfelfogásukat. Ugyanis ez az első lépés: – Meg kell találni a célt, amiért szeretnénk leadni a kilókat – kezdi Éva, aki szerint ugyanis lehet, hogy a kezdetekkor elegendő motiváció a feleség piszkálódása, de a későbbiekben ez akár demoralizáló is lehet. Vagyis lohasztó... Éppen ezért a férfi maga döntse el, miért fontos a változtatás: hogy jobban nézzen ki,  egészségesebb legyen, ne legyen olyan fáradékony – bármi.

Ha ez megvan, jó ha tudja a következőt: – Azt szokták mondani, hogy a  laposabb has kulcsa a konyhában van! Azaz az igazság az, hogy nem a túlpörgetett sporttól, hanem a helyes étkezéstől függ 70 százalékban minden. Hogy mennyi zsírt, szénhidrátot, cukrot fogyasztunk. Persz ez nem jelenti azt, hogy teljesen tiltólistára kell tenni mindent, mert az hosszútávon egészen biztosan kudarchoz vezet. Néha bele kell, hogy férjen egy-egy sör, csoki vagy süti – hangsúlyozza a szakember.

A fotón: Král Éva

Persze a mozgás sem elhanyagolható, hiszen a többi 30 százalék ezen múlik! Akin túl nagy már a súlyfelesleg, mondjuk 10-15 kilogramm, ne csapjon a közepébe, hanem kezdjen egy tempósabb sétával – javasolja az edző. – Az ízületek túlterhelése ugyanis csak tovább rontaná a helyzetet és szintén kudarcba fulladna az életmódváltás. Reggel vagy munka után pár kör a ház körül éppen megteszi kezdetnek. Aki azonban kisebb súlyfelesleggel rendelkezik, iktasson be heti háromszor 15-20 perc váltakozó tempójú kocogást az életébe kezdetekkor. – Ahogy az ember jobban bírja, lehet növelni akár az időt, a heti gyakoriságot vagy az intenzitást. Kinek mi passzol jobban az életébe. A sörhast tehát kardio mozgással lehet leadni, nem hasra gyúrással, ahogy azt sokan gondolják. A hasgyakorlatok ugyanis az izomra hatnak, nem a zsírra. A párnácskák alatti kockás izmokkal nem is mennénk túl sokra, ugye? A futás a legkézenfekvőbb megoldás, de aki komolyan veszi a változtatást, illetve bizonytalan abban, milyen étrend és mozgás lenne jó neki, keressen fel személyi edzőt, aki segít a kezdetekkor. Sok mindenre rá tud világítani ugyanis egy kívülálló, amire nem is gondolnánk: az étkezések rendszerességének fontosságára, az alapanyagok minőségére, a mozgás típusának megválasztására.

– Emellett léteznek ma már szuper telefonos applikációk is, amelyek motiválhatnak: lépésszámlálóval mutatják meg,  mennyit mozogtunk, mennyi kalóriát égettünk, hány kilométert tettünk meg s hasonlók. Ezek jók – mondja Éva, de hozzáteszi: az igazi fokmérő mégis mindig a saját estünk jelzése. – Figyeljünk oda rá és észre fogjuk venni, hogy egyre többet bírunk! 

S. Töttő Rita

2016. április 08., 10:58 szerző: S. Töttő Rita

Hozzászólások

Részletes műsor



Műsorok betöltése...