Életmód

2017.07.14. 11:28

Durva, mire költünk milliárdokat

Feldolgozott húsra és sörre költenek a magyarok rengeteget az élelmiszerüzletekben. De van még valami, amit nem is gondoltunk volna.

A sajtvásárlásra fordított összegnél többet csak feldolgozott húsra és sörre költenek a magyarok az élelmiszerüzletekben. A 90 milliárd forintos forgalmon belül továbbra is a trappista a legnépszerűbb fajta, a teljes piac 43 százalékát fedi le.

Az élelmiszer-kiskereskedelem alappillére a sajtértékesítés Magyarországon – állapítható meg a Világgazdaság érdeklődésére a Nielsen által közölt adatokból. A piackutató tudatta: tavaly június és idén május között mennyiség szempontjából stabil maradt, értékben viszont 9 százalékos növekedéssel a 90 milliárd forintot is meghaladta a sajtpiac forgalma, ezzel a feldolgozott hús és a sör után a harmadik legnagyobb árbevételt generáló élelmiszer volt a Nielsen által mért 90 kategória között.

Ez azt jelenti, hogy a vizsgált időszakban a fogyasztás eltolódott a magasabb árszínvonalú sajtok felé, a gyártói márkák pozíciója viszont 63-ról 60 százalékra esett vissza egy év alatt. A piackutató szerint továbbra is a trappista a legnépszerűbb fajta, a teljes piac 43 százalékát fedi le, de két számjegyű növekedést ért el az edami, a camembert és a gouda sajt is. A trappista mindenhatóságát az áruházláncok tapasztalatai is alátámasztják: a SPAR tájékoztatása szerint a típus részaránya értékben 37, volumenben 42 százalék, a Tesco az eladások közel felét, az Auchan pedig több mint egyharmadát köszönheti ennek a fajtának. - írta a vg.hu.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!