Együtt a hazai acélgyártók és a gépjárműipari beszállítói kör

2017. március 20., 20:30 szerző: Németh András forrás: Dunaújvárosi Hírlap
komment
Március végén Budapesten lesz egy acélipari szimpózium a Magyar Vas- és Acélipari Egyesülés szervezésében. Ha az emlékeimben kutatok, akkor nagyon régen nem volt ilyen Magyarországon. Mi hívta életre ezt a rendezvényt? Erről kérdeztük az egyesülés közelmúltban kinevezett új igazgatóját, dr. Móger Róbertet.
hirdetes_kapcsolo: 1
data['nincs_banner']: 0
G->reklam_mentes: 0

- A Magyar Vas- és Acélipari Egyesülés (MVAE) egy régóta működő szervezet, amelynek tevékenysége az utóbbi időben elsősorban a szakmai érdekképviseletre és a nemzetközi acélipari szervezetekkel, az EUROFER-rel és a World Steel Associationnal történő kapcsolattartásra szűkült. A rendszerváltással együtt a hazai acélipari szakmai érdekképviseleti tevékenység folyamatosan zsugorodott, és mára elérte azt a szintet, amikor egyfajta megújulásra van szüksége. A megújulási folyamat első lépcsőfoka egy új arculat megteremtése, amely az új vizuális elemek mellett egy nyitottabb, a környezetével, a társszervezetekkel, sőt a tagvállalataival is interaktívabb kapcsolatokra törekvő szervezetet takar. Ennek életterei egyebek között az olyan szimpóziumok, amelyeken a tagvállalataink mellett részt vesznek azok beszállítói és a kormányzati szervek szakmai kapcsolati szervei is. Ezeken a rendezvényeken résztvevők megismerhetik egymás igényeit, lehetőségeit. Ebben a szellemben hívtuk életre a március 30-i gépjárműipari szimpóziumunkat, amely elsősorban az acélipari portfólióra van felépítve, majd hamarosan folytatva ezt a sort, az építőipari cégek részvételével fogunk egy hasonló szakmai találkozót szervezni.

Az acél-, illetve járműiparra fókuszáló szimpóziumra a két legnagyobb hazai acélipari vállalat, az ISD Dunaferr Zrt. és az OAM Ózdi Acélművek Kft. mellett a szakmában ismert, nagynevű vállalatokat sikerült meggyőzniük a részvételre, olyanokat, mint a Mercedes, az autóipari beszállítók közül például a Kirchoffot, valamint az Evopro Bust, amelyeknek elég erős acélipari alapanyagigényük is van. A közeljövő célja és feladata az, hogy a Dunaferr ezeket a gépjárműipari cégeket is meg tudja szólítani a termékeivel.

- Ismert az, hogy a magyar acélipar korábban erős volt a kutatás-fejlesztésben, az innovációban is. Ennek egyik erős háttere a szakmai oktatáson, képzésen múlik. Ahogy azonban a kohászati, acélipari vállalatok köre és tevékenysége zsugorodott, ennek lenyomata a felsőfokú oktatásban is érezhetővé vált. A trend azonban napjainkban megfordult, és bízunk abban, hogy növekvő tendenciát fog mutatni. Látjuk már az igényeket, hiszen az acélipari cégeken belül is egyfajta generációváltásnak lehetünk tanúi. A szakmai utánpótlás hiánya komoly problémát okozhat, ennek elkerülése érdekében a Miskolci Egyetemre vár az a feladat, hogy a jövő szakmai acélipari nemzedékét kinevelje. Ehhez kapcsolódóan egy megújulási folyamat részesei lehetünk, amelyben a duális képzés keretein belül együttműködik a két legnagyobb hazai acélipari vállalat az egyetemmel és az Emberi Erőforrások Minisztériumával is. A duális képzés metallurgus és képlékenyalakító szakpárt jelent, amelynek szakmai, kutatási hátterét a Miskolci Egyetem, a gyakorlati és a finanszírozási bázisát pedig az ISD Dunaferr és az Ózdi Acélművek biztosíthatja.

Németh András

2017. március 20., 20:30 szerző: Németh András forrás: Dunaújvárosi Hírlap

Hozzászólások

Részletes műsor



Műsorok betöltése...