Hírek

2011.03.23. 10:26

Nem sufnituning - művészet

Rácalmás - Az idei motorfesztiválon az MW Performance is bemutatta tuningolt kétkerekűjét: az ország leggyorsabb MZ-jét. A nagy esemény előtt körülnézhettünk a csapat főhadiszállásán.

Szulik Ákos

A főleg MZ-ket és Simsonokat reszelgető társaságot a Magyar Motorkerékpár Szakközépiskola és Szakiskola (MAMI) vezetője személyesen kérte fel, hogy mutassák be három, saját kezűleg átalakított motorkerékpárjukat a múlt hétvégi Budapest Motorfesztiválon. A kiállítás előtt egy nappal, a készülődés perceiben látogattuk meg a csapatot főhadiszállásán, ahol Mohai János alapító és csapatvezető, a Magyar Motorkerékpár Szövetség gyorsulási szakágának egykori vezetője kalauzolt körbe bennünket.

A mezőgazdasági géptárolónak épült helyiség a Fejér megyei kisváros, Rácalmás egyik családi házának udvarán áll. A csapat tagjai az elmúlt négy-öt évben szabad idejükben, önerőből, saját kezűleg emelték a falakat, és szerelték fel az Európában is egyedülálló műszerparkot, amelyben többek között egy teljesen automatizált teljesítménymérőpad és egy főtengelykiegyensúlyozó-pad is helyet kapott.

- Ezekkel az eszközökkel a teljesítménymérés mellett a páratlan hengerszámú, kiegyensúlyozó segédberendezés nélküli motoroknál akár komoly lóerőtöbbletet is elérhetünk azzal, hogy a versenyképesség-veszteséget okozó vibrációkat minimálisra csökkentjük - mondja a csapatfőnök a műszerparkot szemlézve.

Ez már bizony nem a kamaszodó fiatalok sufnituningos világa: a műhelyben ott áll országunk leggyorsabb MZ-je, amellyel Fejes Balázs 2010-ben a gyorsulási szoci kategóriában aranyérmet szerzett. A könnyített alumíniumváz miatt a motorkerékpár súlya mindössze 65 kilogramm. A változtatásoknak köszönhetően Fejes Balázs tavaly Kunmadarason a teljesítendő negyedmérföldes (vagyis 406 méteres) távot 12,394 másodperc alatt, 175,54 kilométeres óránkénti végsebességgel száguldotta végig, felállítva ezzel két új országos csúcsot is. A 300 köbcentis, egyhengeres MZ-blokkból a csapat akár 63 lóerőt is ki tud sajtolni. Ehhez az elképesztő teljesítményhez a csapat új konstrukciójaként debütáló, saját tervezésű és kivitelezésű főtengely és kipufogórendszer is hozzájárul, nem beszélve az áttervezett hajtású, száraz kuplungról.


A leggyorsabb MZ mellett sorakoznak az MW csapat nagy reménységei is: egy Balázs alá tervezett, háromszáz köbcentis, ötven lóerős gyorsasági MZ és egy 12 lóerős, ötvenhat köbcentis, vízhűtéses (!) gyorsasági Simson is.

- Várakozásaink szerint idén narancssárga emberkékkel töltjük meg a gyorsulási versenyek dobogóját - állítja Fejes Balázs, aki a 2011-es szezonban nem egyedül ostromolja a gyorsulásiak dobogójának legmagasabb fokát: csapat- és vetélytársa Sonkoly Csaba lesz, akinek ezekben a hónapokban készítik el személyre/testre szabott MZ-jét.

Végezetül még egy jó hír: a Magyar Motorsport Szövetség MAMI Kupasorozataiban az idei szezonban hivatalosan is útjára indul az MZ 350 Special kategória, amelyben a használható típusok (TS 250, ETZ 250, ETZ 251) vázának, tankjának és motorblokkjának megtartása, és a motor 350 köbcentiméter lökettérfogatú maximalizálása mellett szinte bármi módosítható és tuningolható. Így Fejes Balázs és Ragacs Róbert egy testhez álló kategórián belül mutathatják meg idén az országnak: az MW Performance narancsba öltözött csapata a gyorsasági kategóriában is verhetetlen...A csapat gyorsulási szoci kategóriában tavaly verhetetlennek bizonyult

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!