Hírek

2014.11.07. 18:05

Átlagos télre készül az üzemeltető

Iváncsa – Gépszemlével egybekötött téli hóértekezletet tartott az M6-os Érdi-tető és Dunaújváros közötti, és az M8-as egy kis szakaszát üzemeltető Duna Intertoll Zrt.

Gallai Péter

Mivel előírás az illetékes szervekkel és hatóságokkal való egyeztetés és tapasztalatcsere, így az iváncsai központban megtartandó értekezleten többek között a katasztrófavédelem Fejér és Pest megyei, országos központból érkező képviselői mellett ott voltak a mentőszolgálat, Magyar Közút, az autópályarendőrség, a megyei rendőrfőkapitányság, a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ illetékesei is. Az eseményt Tóth János, az M6 Duna Autópálya Koncessziós Zrt. projektmérnöke nyitotta meg, aki elmondta, rendkívüli esemény nélkül telt az év: – Szerencsére halálos baleset nem történt és a többi esetében sem emelkedtek a számok.

Faragó Péter, a Duna Intertoll vezérigazgatója

A csütörtökön megrendezett hóértekezleten Faragó Péter, a szakasz üzemeltetését végző Duna Intertoll vezér-igazgatója ismerette a részleteket. Szerződésük szerint meghatározott előírások szerint kell megszervezni a téli üzemet, a védekezés típusát, vagy a készenléti szinteket és a beavatkozások idejét. Például a sószórási munkák befejezésére maximum négy óra áll rendelkezésre, de úgy szervezzük a munkát, hogy ez csak két óra legyen, ami a hatvan kilométeres szakaszon tartható is. Menetutasítások szerint dolgozunk, minden gépnek meghatározott feladata és helyszíne van, ezt azért mondom, mert sok bejelentést kapunk azért az utazóktól, miszerint valaki előtt halad egy teherautó, de nem szór. Ez nem baj, mert azt jelenti, a kijelölt szakaszához tart, ha előtte kiszórja a sót, akkor oda nem jutna belőle. A síkosságmentesítéshez csak sót, illetve nátrium és kálcium kloridot használunk. Sóból 1700 tonna van a raktárban, ami több, mint egy átlagos télre elég. Az elmúlt télen használtuk fel eddig a legkevesebb szóróanyagot, ha választani lehet, ennek a szezonnak az adataival szeretnék jövőre is találkozni.

Ez nem is csoda, hiszen a statisztikai adatokból kiderült: a 2013/14-es télen összesen öt havas napjuk volt az üzemeltetőknek, szemben a 2012/13-as szezon harminchárom napjával, ami 2005 óta a legmagasabb szám volt.

Némethy Miklós üzemeltetési igazgató megmutatta a diszpécserközpontot is, ahol a kamerák képei, az időjárási állomások adatai, a forgalom és járműveik helyzete is követhető

Az értekezleten a legrészletesebben megismerhettük az üzemeltető eszközeit, a bevethető saját, illetve bérelt járműparkot, a meteorológiai előrejelzések és riasztások menetrendjét.

Szó esett a forgalom alakulásáról is, a kimutatás alapján a könnyű járművek esetében 2011-ig folyamatosan nőtt a forgalom (ebben a kategóriában télen mindig jellemző a kisebb forgalom), majd 2012-ben jelentős visszaesés következett, ennek magyarazáta lehet a négynapos pályamatrica megszűntetése, a gazdasági válság és magas üzemanyagárak. Tavaly viszont már megindult a növekedés, a csúcson idén augusztusban már elérte, majd meghaladta a 2010-es maximumot, ami napi tízezer járművet jelent.

Turi Béla, az egyik front- és oldalekével felszerelt járművet nézi

Ami pedig a teherjárműveket illeti: a 2009-ben elért napi kétezer járműves érték idén látható csökkenést mutat, amit elsősorban az elektronikus útdíjfizetés bevezetésével lehet magyarázni. A forgalom az autópályáról a közutakra helyeződött át.




Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!