2012.11.29. 20:10
A város négy középiskolájának diákjai segítenek a tűzoltóságon
Tüzet biztosan nem olthatnak a kamaszok a most kezdődő közösségi munka ideje alatt – pedig az sem lenne ellenükre... Láthatóan nagyon élvezték a laktanyabemutatót.
A közösségi munkaprogram gyakorlati megvalósítása kezdődött csütörtökön a Dunaújvárosi Tűzoltóparancsnokságon, ahol négy helyi középiskola – a Rudas, a Dunaferr, a Széchenyi és a Hild – diákjai ismerkedtek a feladatokkal. Szabó-Bisztricz Anett, a megyei katasztrófavédelmi igazgatóság szóvivője elmondta: közösségi szolgálatnak az a munka számít, amivel a diák a helyi közösség javát szolgálja, szervezett keretek között. A katasztrófavédelem kiemelt célja a közösségi munka alatt a gyermekek és fiatalok katasztrófavédelmi felkészítése, hogy kialakuljon bennük a felelősségérzet és a katasztrófák megelőzése, valamint a védekezés melletti elkötelezettség.
Lélegezz! Lélegezz! Orosz Csaba (balról) megmutatta az oxigénmaszk használatát is a kíváncsi diákoknak (Fotó: Vohlmann György)
A diákok bekapcsolódhatnak a tűzmegelőzés és a tűzvédelem, a polgári védelem, illetve az iparbiztonság szakterületének munkájába. Közreműködhetnek például iskolájuk tűzriadótervének kidolgozásában, a terv gyakoroltatásának előkészítésében és végrehajtásában, de akár a tűzoltólaktanya karbantartási munkáiban is. A polgári védelmi gyakorlatok, ifjúsági versenyek szervezésekor is számítanak a fiatalokra. Iparbiztonsági vonalon pedig akár veszélyes üzemekkel is megismerkedhetnek.
A kamaszok érdeklődését felkeltették az előbbi kilátások. Orosz Csaba tűzoltóparancsnok tovább fokozta a kíváncsiságukat amikor felkérte őket: a tűzoltókkal közösen építsék meg a három pingpongasztal méretű villanyvasút terepasztalt. A terep kidolgozásában például az asztalos tanulók ötleteire, segítségére számít. A laktanya dekorálására is vállalkozókat vár, kigyűjtötte a régi tűzoltó jelmondatokat, amiket díszes betűkből kirakva el tudna képzelni a falakon...
A parancsnok ötlettára kifogyhatatlan. A tegnapi lelkesedést látva a megvalósításban is biztosak lehetünk, ugyanis a szavakon túl laktanyai körsétával, látványos riasztási próbával inspirálta a diákokat.