Hírek

2013.03.19. 15:58

Az ítéletidő okozta helyzetet tömeges karambol súlyosbította

- A megyében március 14-én 14 óra 30-kor ült össze az az operatív törzs, amelynek már pontos és átfogó képe volt arról a katasztrófahelyzetről, amely ezen a napon a havazás, az orkánerejű szél miatt kialakult - mondta el Magosi László tűzoltó alezredes, a megyei védelmi bizottság katasztrófavédelmi elnökhelyettese kedden.

B. Kiss László

Ez az operatív törzs hangolta össze a mentésben részt vevők munkáját, és döntött arról: mi élvezzen elsőbbséget akkor, amikor a Tél tábornok - március derekán legalábbis - még sose látott hevességű offenzívát indított. A mentésben részt vevők heroikus küzdelmének és az összefogásnak köszönhetően másnap, azaz március 15-én minden úton rekedtet - több mint ötezer személyt - kiszabadítottak a hó fogságából. Senki nem maradt ellátatlanul, beleértve a dialízises betegeket, vagy azt a lombikprogramban részt vevő kismamát, akinek motoros szánon vittek gyógyszert.

A sajtótájékoztatón jelen volt Simon Csaba tűzoltó főtörzsőrmester is, aki azt az autót vezette, amely Bodajkon végül eljuttatta azt a szülő asszony a vasútállomásra, akit aztán mozdony szállított a hótorlaszok szabdalta tájon át Fehérvárra. Ilyen ítéletidőre legutóbb 1987-ben volt példa, igaz akkor januárban - emlékeztetett a keddi tájékoztatón Molnár István, a közútkezelő megyei igazgatóságának vezetője, aki elmondta: a helyzetet súlyosbította, hogy az M7-ről 14-én délután a 47 autó karambolja miatt a 7-es útra terelték a forgalmat. 15-én reggelre a megye úthálózatának fele vált járhatatlanná, és 20 települést zárt el a hó.

- A hétvége legnagyobb tanulsága a számára az, hogy bár eddig maga se hitte van ilyen... - válaszolta lapunk kérdésére Magosi Lajos. Lapunk további kérdésére pedig azt felelte: a kamionokkal kapcsolatban valóban van mit meggondolni, hiszen ezek a járművek lényegesen barátságosabb időjárási körülmények között is sok fennakadást képesek okozni.

Miért nem küldték haza az iskolásokat? - firtattuk a vidékiekre gondolva. Ha ezt 14-én már a reggeli órákban nem tették meg, akkor talán szerencsésebb is, ha az iskolában maradtak - hangzott a felelet. Miért indult buszjárat például délután fél háromkor 15 utassal Mórról Pestre a Vértesen át, ha ez a busz Gántnál aztán 23 órát vesztegelt a hóban? - tettük fel a kérdést. Az operatív törzs 14 óra 30-kor ült össze, addig a közlekedési társaság a saját hatáskörében indította a járatokat - válaszolta Magosi Lajos.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!