Hírek

2013.08.11. 22:00

Bakancsosok a Börzsönyben

Rácalmás - A rácalmási általános iskolásokkal meghódítottuk a Börzsönyt az idén nyári vándortáborunk alatt.

Márta István

A Rácalmási Jankovich Miklós Általános Iskola bakancsos csapata idén kilenc első vándorossal megújulva a Börzsönyt szemelte ki úticélként. A vándortábor különlegessége abban rejlik, hogy bár tematikus tábor, tehát a programelemeket átszövi a túrázás, de nem egy programterületre helyezi a hangsúlyt, hanem a néprajztól a sziklamászáson, kalandparkon át a bányalátogatásig a földrajzi környezet számtalan területét felölelve a célokat gyalogos erdei túrákkal megközelítve éri el. Továbbá, magunk szervezzük a programjainkat, magunk főzünk, és mindenki életkorának megfelelően kiveszi részét a tábori munkából .

Bázishelyünk Királyréten, a Duna Ipoly Nemzeti Park erdei iskolájában volt. A településrész nevezetességeinek felderítése után útjára indítottuk a szokásos tájékozódási játékprogramunkat. Egy-egy útvonal bejárásakor a gyerekeink csoportosan egy komplett az egész útvonal felfedeztetésére kiterjedő feladatcsomagot oldanak meg. Másnap délelőtt a környék határában a Bajdázó-tó, a kőbánya és egy kis ásványgyűjtés, majd délután a felhagyott vasércbányák barlangjainak felfedezése és a Vár-hegy volt a feladat. Persze, reggel bemelegítésül óriásit versenyzett a csapat a hajtánypályán is.

A rácalmási vándortáborozó gyerekek népes csapata... A tábort szervező és vezető Márta István áll elöl középen, a kőtől balra. Fotó: amatőr felvétel

Harmadnap egész napos túrával támadtuk a gyönyörű Nógrád várát, majd hangulatos pár kilométeres, éjszakai bátorságpróba következett. Hétfőn Szokolya érintésével a Kacár-tanyára látogattunk. A néprajzi élménytárban lebilincselő előadások és praktikus gyakorlatok keretében ismerkedtünk mindennapi kenyerünk születésével.

Ötödik nap kellően megedződve egy felejthetetlen, hegymászással egybekötött Suta-berki nyiladék, Csóványos, Nagy-hideghegy, Magas-tax, Taxi nyiladék körtúrával hódítottuk meg a kilátót!

Másnap játékos vetélkedő keretében felavattuk újoncainkat, számháborúztunk, születésnapot köszöntöttünk, tanultunk.

Csütörtökön az idén nyitott Törökmező Kalandparkban tombolhatta ki maradék erejét csapatunk, közben persze némi kisvasutazás sem ártott a remegő lábaknak. Mindamellett Radnó Norbert megdöntötte a felnőtt pályarekordot... Mint minden utolsó este, most is tábortűzzel búcsúztunk Királyréttől. Az utolsó napunk délelőttjén Kismarossal ismerkedtünk, majd meglátogattuk a Sváb-tájházat, a falumúzeumot.