Hírek

2016.11.08. 21:20

Minden gépet ellenőriztek, jöhet a tél!

Dunaújváros - Kedden délelőtt a Magyar Közút Nzrt. helyi üzemmérnökségén a téli üzemkezdet előtti gépszemlét tartották meg.

Gallai Péter

Az eseményen jelen volt Molnár István, a társaság Fejér megyei igazgatója, aki Soltész Gyulával, a dunaújvárosi mérnökség vezetőjével ismertette lapunkkal az ilyenkor szokásos és előírt szemle tudnivalóit. Bár előtte még kitértünk az előző szezon mérlegére, ami a megyei igazgató szerint átlagosnak mondható, kevesebb havas, viszont több, síkos nappal.

- Minden esztendőben, kollégáimmal, így ezúttal is az összes téli üzemre felkészített és felszerelt gépet, berendezést ellenőrizzünk. A sószóró adapter működésétől kezdve a világításon át a járműveken található tűzoltó készülék érvényességéig. Emellett a dunaújvárosi mérnökség sótárolója is fel van töltve 990 tonna szóróanyaggal. Emellett 13,7 tonna kalcium klorid is rendelkezésre áll, ezzel nedvesítjük az adapter által kiszórt sót, így jobb a tapadása és az olvasztó képessége - részletezte Molnár István.

Megtudtuk: a téli üzemmód november 10-én 8 órától él, azaz innentől kezdve 24 órás ügyeletet látnak el a mérnökségen, illetve az általuk kezelt 309 kilométernyi útszakaszon, közte a hozzájuk tartozó M8-as autópálya szakaszon és a Pentele hídon is.

Az időjárási helyzet függvényében emelik a készenlétet, s télre nyolc gépkocsivezetőt is felvettek, hogy el tudják látni a folyamatos műszakokat.

A mérnökségen vizsgálták át tételesen a gépeket, adaptereket  Fotó: Ady Géza

Egyébként Dunaújvárosban az első síkosság általában a Pentele hídon keletkezik, ahol be kell avatkozni.

Soltész Gyula hozzátette, amíg az időjárás engedi, folyamatosan szeretnék végezni az őszi feladatokat is: fák, cserjék vágása és nyesése, s mivel még működik a meleg aszfaltot előállító telep, pénteken az Adony és Perkáta közötti szakaszon kátyúznak.

Szintén időszerű feladat a hófogórácsok kihelyezése, amelyekkel meg kell várni, hogy az érintett földterületek gazdái befejezzék a munkákat. Molnár István tájékoztatása szerint a hónap végére, december elejére ezzel is végeznek.

- Fejér megyében összesen harminc kilométernyi szakaszon telepítünk ilyen védművet, ebből tizenkettő a dunaújvárosi mérnökség területére esik, tehát a hófúvással érintett területek javarésze itt van - fejtette ki kérdésünkre a megyei vezető.

Továbbá Molnár István egy biztonságtechnikai fejlesztésről is beszélt, eszerint a baleseti adatok miatt a Nagyvenyim felé vezető úton, az M6-os autópálya feletti két körforgalmú csomópontban sugárirányban felmarták az aszfaltot, ezzel kialakítva rázófelületet. Ez egyrészt a gépjárművezetők figyelmét hívja fel a lassításra, másrészt így jobban tapadnak a fékezésnél az abroncsok.

S ha már szóba került a Dunaújváros - Sárbogárd közötti összekötő: a Magyar Közút jövő évi terveiben az út teljes felújítása szerepel, azaz a padkarendezés és a burkolat több rétegű cseréje is.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!