Hírek

2015.03.30. 17:54

Egy új befektető jelenthet esélyt a munkavállalóknak - a Triumph kivonul

Dunaújváros - A Triumph nemzetközi ruhaipari cég a múlt héten jelentette be, hogy 170 munkavállalót bocsát el augusztusig a cég dunaújvárosi leányvállalat, a Body Fashion Kft. A cég ügyvezető igazgatóját, Wolfgang Weinbergert kérdeztük.

Szabó Szabolcs

- Közel tizenöt éve működik a Triumph dunaújvárosi leányvállalata, összességében milyennek értékeli az elmúlt másfél évtized teljesítményét?

- Úgy vélem, eredményes időszakot tudhatunk magunk mögött. Az utóbbi tizenöt évben a Body Fashion Kft. arra fókuszált, hogy modern technológiával magas minőségű termékeket állítson elő.

- A leépítés-átszervezés mindig fájdalmas lépés, amely kritikus helyzetbe hozza a munkavállalókat és az érintett családokat. Milyen programmal kívánják segíteni az elbocsátott dolgozókat?

- Konkrétumokról még nem tudok beszámolni. Jelenleg is egy ilyen programon dolgozunk az anyavállalattal közösen. Már egyeztettünk a szociális partnerekkel, a Dolgozói Képviselettel és a munkaügyi központtal. A konkrét lépésekről pedig elsőként majd a munkavállalókat kívánjuk tájékoztatni.

Kivonulás három lépésben. A Triumph vezetés abban bízik, hogy sikerül vevőt találni a cég dunaújvárosban működő gyáregységére
Fotó: Zsedrovits Enikő

- A Body Fashion jövőbeni sorsáról számos, nem hivatalos információ is kering a városban: sokan úgy vélik, a múlt héten bejelentett százhetven dolgozó érintő leépítés csak az első fázis és decemberben végleg bezárhat az üzem. Milyen jövőképet fogalmazott meg a cég központi vezetése?

- Első lépésben maximum 170 dolgozónak szűnik meg az állása, de arra törekszünk, hogy ez a szám csökkenjen.

A második lépésről is tájékoztattuk már a közvéleményt: terveink között szerepel, hogy eladjuk a Body Fashion Kft.-t. E kérdésben már zajlanak a tárgyalások. A konkrét jövőről pedig már a lehetséges vevőnek kell döntenie. A legjobb megoldást szeretnénk megtalálni, amely egyaránt jó a cégnek és a munkavállalóink számára. Annyit el kell mondanom, hogy reményteljes tárgyalásokat folytatunk a cég eladásáról. Bízunk benne, hogy ez a forgatókönyv megvalósul, ám ha decemberig nem találunk vevőt, akkor leállítjuk a termelést a dunaújvárosi gyárban. A továbbiakban is minden rendelkezésre álló lehetőséget meg fogunk vizsgálni annak érdekében, hogy segítsük dolgozóinkat.

- Milyen gazdasági, finanszírozási okok vezettek a cég magyarországi termelési kapacitásának átgondolásához?

- Egy ilyen fontos döntés hosszú hónapok elemző munkája után születik meg. E döntéssorozat többek között a cég beszállítói és gyártó kapacitásának optimalizálását célzó új vállalati stratégia része. Eszerint a vállalat célja, hogy gyártó kapacitásának versenyképességét megőrizze, erre azonban a fontosabb európai piacokon jelenleg tapasztalható ár és költségszint növekedés, és az árfolyam kockázat kiemelten negatív hatással van.

Az 1886-ban Németországban alapított cégnek jelenleg 49 leányvállalata van és 120 országban van jelen. A Triumph International 2013-ban 33 ezer munkavállalóval 1,8 milliárd eurós forgalmat bonyolított. Triumph 1989 óta van jelen a magyarországi piacon, termékeit 24 saját és franchise márkaboltban és több mint 300 viszonteladó partneren keresztül értékesíti.




Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!