2017.03.07. 16:45
Öregek a buszok - Összesen huszonöt autóbusz szolgálja a helyi menetrendet
Dunaújváros - Folyamatosan egyeztetnek az önkormányzattal a változó utazási szokásokról, tudtuk meg a KNYKK-nál.
Menetrendek összehangolásáról, tervekről érdeklődtünk a KNYKK-nál. Csak rövidtávra tud tervezni a város helyi buszközlekedésében a Középnyugat-dunántúli Közlekedési Központ, amely huszonöt busszal teljesíti az érvényben lévő helyi menetrendet. Ahogyan tapasztaljuk, ezek az autóbuszok viszont meglehetősen élemedett korúak: átlagosan 18,95 évesek.
A Középnyugat-dunántúli Közlekedési Központ (KNYKK) vezérigazgatójánál, Németh Tamásnál érdeklődtünk a dunaújvárosi helyi autóbuszközlekedés helyzetéről, a rövid távon várható változásokról.
Mint megtudtuk, a helyi autóbusz-menetrendet a város önkormányzata megrendelésére teljesíti a társaság, és a változó utazási szokásokról folyamatosan egyeztetnek a városháza szakembereivel.
Azonban a KNYKK nem rendelkezik hosszú távú közszolgáltatási szerződéssel a város buszközlekedésére. Így a fejlesztésben, beruházásban sem tudnak hosszú távon előre gondolkodni. Egy autóbusz használt áron is tízmillió forintnál többe kerül - Dunaújvárosban pedig nem egyetlen új járműre lenne szükség.
Nem rendelkeznek hosszú távú közszolgáltatási szerződéssel
Fotó: Ady Géza
Azokban a városokban, ahol sikerült többéves szolgáltatói szerződést kötni, látják a beruházás megtérülését, így tervezni tudják a fejlesztéseket is. Korábban sajtóhírekből értesült a cég arról, hogy a miniszterelnök és a polgármester egyeztettek új, elektromos autóbuszok beszerzéséről: a programra az önkormányzat tud pályázni. Erről a KNYKK közvetlen információval nem rendelkezik.
A tavaly decemberi állapotnak megfelelően a Dunaújvárosban közlekedő helyi autóbuszok átlagéletkora 18,95 év. Ebből a szóló buszok 13,2 évesek, a csuklósok 20,82 évesek. Összesen 25 autóbusz szolgálja ki a helyi menetrendet a városban.
A vasúti és a helyi buszközlekedés összehangolásáról is érdeklődtünk. Németh Tamás hangsúlyozta, hogy amennyire lehetett, a 18-as körjárat esetében, ami a vasútállomásról indul és oda is érkezik, a buszközlekedés szervezői figyelembe vették a vasúti menetrendet. Ám a harminc perces járatsűrűségnél a mainál pontosabban nem tud egymáshoz igazodni az autóbusz és a vonat.