Fagyszolgálat van a telepen

2016. január 08., 19:15 szerző: Pekarek János fotós: Ady Géza
hozzászólás
Dunaújváros – Lényeges problémák nélkül működött az autóbusz-közlekedés a városban és környékén a hóban is.
hirdetes_kapcsolo: 1
data['nincs_banner']: 0
G->reklam_mentes: 0

A hóeltakarításra idén aligha lehet panasz a városban: az éveken át megszokottal ellentétben már a hóesés alatt megkezdték az utak, járdák, buszmegállók tisztítását. Így a buszközlekedésben sem voltak nagyobb fennakadások. A távolsági járatok,mint például a Szeged-Székesfehérvár, vagy a Kecskemét-Veszprém között közlekedő buszok természetesen az első havas, jeges napokon jelentős késéseket szedtek össze a menetrendhez képest azzal, hogy a síkos útszakaszokon csak 50-60 kilométeres sebességgel tudtak haladni – ám ismereteink szerint egyetlen járat sem maradt ki, minden település megközelíthető volt a környéken. A városon belüli közlekedésben sem fordultak elő nagyobb problémák, tudatta lapunkkal Pruzsina Alice, a Középnyugat-magyarországi Közlekedési Központ(KNYKK) kommunikációs és marketing főmunkatársa.

A Béke téri buszpályaudvart a Volán-utód Középnyugat-magyarországi Közlekedési Központ (KNYKK) működteti. A cég emberei takarítják a járdákat és a kocsiállásokat, a közöttük lévő utakat is Fotó: Ady Géza

Természetesen a síkos utakon a megszokottnál lassabban, óvatosabban közlekednek a járművek, így kisebb késések előfordultak a helyi menetrendben is. A város nehezebben járható lejtős útszakaszain, dombos utcáin azok letakarítása, szórása után tudtak biztonságosan közlekedni az autóbuszok a nagy mennyiségű hó miatt. A város környékét kiszolgáló járatok között is előfordult,hogy túllépték a menetidőt. Így például a Besnyőről induló busz is összeszedett húszperces késést szerdán reggel a hó miatt. Egy nagyvenyimi járat is késett ennyit a busz meghibásodásának következtében. Az üzembiztonság javítása érdekében a KNYKK úgynevezett fagyszolgálatot működtet azokon a telepein, ahol éjszakánként autóbuszok parkolnak. A szolgálat a hajnali üzemkezdet előtt beindítja a járműveket, ezzel biztosítja az első járatok számára az üzemképes autóbuszokat. (Amelyek így ráadásul nem jéghideg utastérrel várják az utasokat...) Télen közlekedni mindazonáltal mindig nagyobb megterhelés és veszélyesebb is,mint jó útviszonyok között. Ezért az utasoknak sem árt erre felkészülni, legalább lélekben. Jó, ha nem az utolsó, számukra még éppen időben lévő járattal kelnek útra, késésekre számítva. Városi járatokra sem érdemes vékony cipőben, kiskabátban felszállni senkinek...

Pekarek János

hozzászólás

Facebook

Hozzászólások