Hírek

2015.09.08. 17:29

Fejér megye kilencedik kormányablakát avatták fel Adonyban

Adony - Mór és Enying után Adonyban avatták fel a megye új, szám szerint a kilencedik kormányablakát.

Körmendi Erzsébet

Adony város kormányablakát dr. Simon László kormánymegbízott és dr. Baltay Tímea a miniszterelnökség államtitkára adta át hivatalosan is az ügyfeleknek tegnap délelőtt. Az ünnepi eseményen részt vett dr. Dorkota Lajos a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal elnöke, dr. Galambos Dénes országgyűlési képviselő, dr. Molnár Krisztián a Fejér megyei közgyűlés elnöke, dr. Tanárki Gábor, a Fejér megyei kormányhivatal igazgatója, valamint a térség polgármesterei, államigazgatási vezetői.

Somogyi Balázs, dr. Molnár Krisztián, dr. Simon László, dr. Baltay Tímea, dr. Dorkota Lajos, dr. Galambos Dénes hallgatja dr. Kovács Péter járási hivatalvezetőt, aki bemutatja a kormányablakot (Fotó: Zsedrovits Enikő)

Dr. Simon László történelmi jelentőségűként említette a kormányablak megnyitását, amely azt a magas színvonalú állami és közigazgatási ügyintézést szolgálja, amelyre a polgárok igényt tartanak. A kormányablakok szolgáltatásait integy 243 ezer ezer ügyfél vette igénybe eddig, 314 ezer ügyben – az adonyi a megye kilencedik kormányablaka, és még kettőt szeretnének nyitni idén.

Fábián Gyöngyi ügyintéző tájékoztatja Gémesiné Fejes Zsuzsannát (Fotó: Zsedrovits Enikő)

– A jól szervezett közigazgatás jogos igényként jelenik meg az állammal kapcsolatba kerülő ügyfelek részéről. Ennek érdekében további cél az, hogy mindenki a lakóhelyéhez legközelebb, vagy bármely, a számára legkönnyebben elérhető kormányablakban, hatékonyan, gyorsan és egyszerűen munkaidőn kívül is el tudja intézni a hivatalos ügyeit – hangsúlyozta dr. Baltay Tímea.

Az államtitkár elmondta egyebek mellett azt is, hogy az adonyi kormányablak az országban már a százharmincnyolcadik – a múlt héten Fejér megyében Enyingen és Móron avattak – de a dinamikus fejlődést mutatja az is, hogy ezen a héten további hét kormányablakot adnak át országszerte. Céljuk a jelenlegi intézhető 423 ügykör további bővítése, az ügysegédi rendszer igények szerinti fejlesztése, és az elektronikus ügyintézés minél szélesebb körű biztosítása, hogy az emberek akár otthonról, a kanapéjukról intézkedjenek.

Az ünnepélyes szalagátvágás után dr. Kovács Péter, a Dunaújvárosi Járási Hivatal vezetője kalauzolta a vendégeket a kormányablakban.

 

Ügyintézési központ, Adony

Ronyecz Péter, Adony polgármestere elmondta lapunknak a megnyitón:

– Adony azért lett város 2004-ben, mert elég erős volt ahhoz, hogy térség ügyintézési központjává váljon. A kiteljesedés a kormányzat döntése, a kormányablak létrehozása. Már az okmányirodánknak is jelentős forgalma volt az elmúlt időszakban. Adony képviselőtestülete 2006-ban határozta el, hogy saját városi költségvetéséből létrehozza az okmányirodát, ezzel segíti a helyiek és a térségben élők ügyintézését. A forgalom bennünket igazolt, az élet bebizonyította, hogy jól döntöttek a város akkori vezetői. Bízom abban, hogy a korszerűsítéssel, a kormányablakká fejlesztéssel még tovább erősíthetjük az ügyfelek elégedettségét.

Ronyecz Péter, Adony polgármestere szerint jó lehetőség

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!