Hírek

2015.07.01. 14:44

Még elutasíthatják az ügyfelek a szolgáltatók áremelési ajánlatait

Dunaújváros - Szerdán már nem ostromolták az ügyfelek a szolgáltatók belvárosi üzleteit...

Szabó Szabolcs

 

Idilli nyugalom, szerdán már nem ostromolták az ügyfelek a szolgáltatók belvárosi üzleteit
Fotó: Ady Géza

Július 1-je után is van lehetőségük a Telenor és a Telekom ügyfeleinek, hogy elutasítsák a szolgáltatók szerződésmódosítási ajánlatát - közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) még kedden délután.

A hatóság közleménye szerint az ügyfélszolgálatok leterheltsége esetén postai úton, tértivevényes küldeményben is nyilatkozhatnak azok az ügyfelek, akik nem kívánják elfogadni a társaságok július 1-jétől tervezett, díjemelést is tartalmazó kétoldalú szerződésmódosítási ajánlatát.

Az NMHH tájékoztatása szerint ha az ügyfél a módosítást nem kívánja elfogadni, akkor azt célszerű a szolgáltató tájékoztatásában szereplő módon és határidőig jeleznie szolgáltatójánál, annak ügyfélszolgálatánál.

Az NMHH arra is felhívja a figyelmet, hogy az ajánlat elutasítására a jogszabályok szerint alapesetben 15 nap áll rendelkezésre, de a feltöltőkártyás előfizetésekre speciális szabályok vonatkoznak.

Az NMHH emlékeztetett arra is, hogy a szolgáltatókkal kötött hatósági szerződésben a társaságok vállalták, hogy kiegészítő értesítést küldenek ügyfeleiknek a tervezett szerződésmódosításról, és ezzel ismételten lehetőséget biztosítottak az ajánlat elutasítására, ezzel biztosítva, hogy az előfizetői jogok a hatósági elvárásoknak és a jogszabályi előírásoknak megfelelően kellően érvényesüljenek.

Mint arról korábban olvashattak, a Telenor június 24-én küldte ki a szerződésmódosítási ajánlatról szóló kiegészített értesítéseket, a Telekom pedig július 1-je után kezdi meg az értesítések kiküldését.

Az ügyfelek a kiegészített értesítés kézhezvételétől számított 15 napon belül jelezhetik, ha nem fogadják el a szerződésmódosítást.

Fontos megjegyezni, hogy a kártyás előfizetői szerződésekre speciális szabályok vonatkoznak. A jogszabályok szerint ugyanis minden egyes egyenlegfeltöltés egy-egy új szerződés megkötésének minősül.

Így ha az egyenleg feltöltése július 1-je után történik meg, abban az esetben az akkor hatályos díjakkal zajlik tovább a számlázás.

Tehát a régi szerződéssel kapcsolatos módosításról szóló nyilatkozat kártyás előfizetés esetén addig tehető meg, amíg az előfizető a megváltozott feltételek ismeretében nem veszi igénybe a szolgáltatást, de legkésőbb az értesítésben megjelölt időpontig. Kártyás előfizetés esetén az egyenlegfeltöltéssel létrejött új kártyás előfizetői szerződésre a feltöltés idején hatályos általános szerződési feltételek díjszabása érvényesül.

Hétfőn országszerte hosszú sorok kígyóztak a Telenor üzletei előtt. A cég hétfőn délután kiadott közleménye már azt javasolta az ügyfeleknek, hogy a telefonos ügyfélszolgálaton kérjenek visszahívást a szolgáltatótól.

Elmondták, hogy az ügyintézői júliusban mindenkit felhívnak, aki visszahívást kér és mindenkivel személyesen egyeztetnek.

Lassan lép ki a barangolási díj

Maratoni tárgyalás után megszületett a megállapodás Brüsszelben az EU soros lett elnöksége és az Európai Parlament között arról, hogy az Európai Unióban eltörlik a barangolási (roaming) díjakat 2017 június 15-től. Az országhatárokat átlépő, barangolásos mobilhasználat különdíját lépcsőzetesen számolják fel.

Már az elmúlt években is fokozatosan csökkentek a roamingdíjak az EU-n belül. Jövő május 1-től legfeljebb percenként 5 eurócent roamingdíj számolhatnak fel a szolgáltatók.



 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!