Hírek

2015.11.04. 17:30

Jöhet a tél: A Magyar Közút helyi mérnökségének teljesen megújult a gépparkja

Dunaújváros – Hétfő óta már a téli útüzemeltetés szerint működik a Magyar Közút Nzrt. helyi mérnöksége is, ahol szerdán megtartották a hagyományos gépszemlét is.

Gallai Péter

Az esemény az állomány különféle – KRESZ, munkavédelem, szakmai – oktatásával kezdődött, majd az udvaron katonás rendben felsorakozott géppark szemléje következett. Ezt egyébként olyan komolyan veszik, hogy bármely hiányosság esetén, azonnal kiállítják az érintett járművet.

Molnár István, a Magyar Közút Nzrt. Fejér megyei igazgatója lapunk kérdésére elmondta: november másodikától él a téli útüzemeltetés, ami huszonnégy órás ügyeletet jelent, s megfelelő létszámú személyzet is azonnali rendelkezésre áll: – Már rögtön az első napon be kellett avatkozni az M8-as Pentele hídon, ahol sózni kellett a lefagyás miatt. Egyébként a megyében mindig Dunaújváros és mindig az átkelő az első, mert a Duna és az acélszerkezet is hűti.

A dunaújvárosi mérnökség Papírgyári úti telephelyén szerdán sorakoztak fel azok a járművek, amelyek a téli munkában részt vesznek – ezeket vizsgálták át
Fotó: Zsedrovits Enikő

Majd arról beszélt, hogy a járművek terén nem történt változás:

– Ez egyrészt azért örömteli, mert azt jelenti, hogy egy jármű sem szenvedett balesetet, másrészt az utóbbi években teljesen kicserélődött az állomány, a legmodernebb teherautók, traktorok és adapterek állnak rendelkezésre, ami kiemelkedő a megyében. Olyan szisztéma szerint cseréltük a gépeket, hogy először a legtöbbet futott és legrosszabb állapotban lévőket selejtezzük le, ezekből Dunaújvárosban volt a legtöbb. De az is közrejátszott a fejlesztésben, hogy az M8-as autópálya üzemeltetését is ez a mérnökség látja el. Egyébként a precíziós vezérléssel ellátott, kevesebbet fogyasztó járművek révén tíz százalékos költségmegtakarítást értünk el, ami több milliós tétel. Ezt a pénzt így másra tudjuk költeni, például útjavításra.

Az igazgató azt is elmondta, hogy a téli időszakra határozott idejű szerződéssel még plusz tíz gépjárművezetőt vesznek fel, hogy el tudják látni a tizenkét órás műszakokat és a pihenőket is ki tudják adni.

Molnár István beszélt az induló sókészletről is, ami hatszáz tonna, ez egy átlagos tél esetén két hónapra elegendő mennyiség és közbeszerzéssel pótolják majd menet közben. Kálcium-kloridból huszonöt tonnát raktároztak el, ezzel az oldattal akkor dolgoznak, amikor mínusz nyolc fok alá megy a hőmérséklet és a só már nem olyan hatékony.

A szezonra megerősítik a gépparkot

A jelenlegi felállás szerint a mérnökségnek öt saját Mercedes vezérgépe van, hét és öt köbméteres sószóró tartállyal, ezen felül két Unimog, az egyik hómaró adapterrel, a másik sószóróval felszerelve. Az új, modern Fendt traktorra is hómarót szereltek fel. A fő gépek mellett vannak rakodók és egy kis Multicar is, amely a Pentele hídon a gyalogos és kerékpáros járdát takarítja. A téli üzemeltetéshez még két sószóróval és hóekével ellátott bérgépet is igénybe vesznek, amelyek szintén a telephelyen állomásoznak. Vészhelyzet esetén pedig a lehívható járműveket mozgósítják, ezekre december 1-től kötnek előszerződést.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!