2013.11.18. 17:50
A Városháza melletti új körforgalmi csomópont vázlata
Dunaújváros - Közöljük a Városháza melletti új körforgalmi csomópont nyomvonalvázlatát, ami szerintünk jobb a réginél.
A városközpont rendezési terve a DV-N Zrt. ábráján. Láthatják, honnan hova juthatunk el hamarosan
Olvasóink közül nagyon sokan érdeklődnek arról, hogy milyen is lesz a városháza melletti körforgalmi csomópont, amelynek kiépítése novemberben elkezdődött.
A DV-N Zrt. és Sági Péter ügyvezető úr jóvoltából hozzájutottunk a legfrissebb látványképhez. Megjegyezzük, hogy a körforgalmi csomópont terve, nyomvonalai és csatolt építményei együtt értelmezendők a Városháza környékének teljes átépítésével, forgalmi rendszerével.
Amint az a fentebb bemutatott tervvázlaton is látható, az új körforgalmi csomópontba kapcsolódó legfontosabb útvonalak egyike az Aranyvölgyi út. A másik az Új Vasmű út, amely a központba észak felől forduló forgalomnak ad helyet. Természetes forgalmi folyosó a Vasmű út, amely ugyancsak csatlakozik az új körforgalmi ponthoz.
A Vasmű út felől az Új Vasmű út irányába vezető elágazás viszont az átépítés után egy parkolóba irányít majd. Miként a Tanács utca, azaz kelet felől is ugyanabba a parkolóba lehet jutni. Egyáltalán: az új forgalmi rend azzal az eléggé nem dicsérhető változással jár majd, hogy szinte minden irányból parkolókba juthatnak a közlekedő autósok.
A Városháza melletti mai közlekedési rendnél rosszabbat nehezen lehetett volna előállítani és ezt már a nyolcvanas évek, a most működő kereszteződés kialakítása óta hajtogatják a kritikusok.
Az autósok és gyalogosok, motorosok és kerékpárosok tehát (megjósoljuk) alig várják, hogy az eddiginél jobb körülmények között mozoghassanak.Ez sikerülhet.
Vannak azonban olvasóink, akik a mostani elképzelést is kritizálják.
Ezekről röviden csak annyit, hogy szerintük a körforgalmi csomópontot északabbra, a Vasmű út-Dózsa György út csatlakozásába kellett volna helyezni, odáig vezetve az Aranyvölgyi utat. Az Új Vasmű út és a Tanács út forgalma pedig alsóbbrendű útvonalként mellékes csatlakozásokkal juthatott volna fel ezekre az utakra. Indok: logikátlan egy körforgalmi csomópont után alig ötven méterrel következő forgalmi lámpás kereszteződés...