2016.02.26. 15:29
Túlszámlázás: háromnapi ügyintézés, négy sorbanállás...
Dunaújváros - Nem volt zökkenőmentes a szolgáltatóváltás a gázfogyasztóknál: sok városi tapasztalt túlszámlázást.
Olvasónk egy régi városi házban lakik évtizedek óta. Kívülről tudja már, havonta hány forintot fizet rezsire.
Azazhogy... Eddig azt hitte, hogy tudja.
Idén február 22-én azonban, amikor megkapta az első számlát új gázszolgáltatójától, a Főgáztól, amely átvette a helyi fogyasztókat is a E.ON-tól, alaposan meghökkent. A korábbi, négyezer forint körül mozgó összeg helyett kilencezer-nyolcszáz forint befizetésére szólították föl! 2097 egységnyi mérőállás alapján.
Aznap 2057 egységnél állt a mérő...
Olvasónk nem hagyta annyiban. Bement a Főgáz helyi irodájába. Végigvárta a sorát. Az ügyintéző azt mondta neki: rossz helyre jött, mivel az E.ON adja meg az óraállást, a Főgáz csak számláz. (!) Egyébként: biztosan nem tudták leolvasni az órát, ezért a becslés. Csakhogy: a gázmérő a lépcsőházban van, bármikor hozzáférhetően...
Sosem árt alaposan ellenőrizni a gázmérő állását, felírni és megőrizni a havi mérőállásokat
Újabb sorvárás az E.ON-nál: ott is azt mondták neki, hogy rossz helyre ment. Ám végül adtak az ügyfélnek egy igazolást arról, hogy fényképen is rögzítették: az ügyfél gázmérője 2044 mutatott a leolvasáskor. A túlszámlázás ötezer forintnak felelt meg.
Ismét sorállás, ismét a Főgáznál. Ott az E.ON igazolása alapján elismerték, hogy valami nem stimmel. Közölték, hogy kivizsgálják, hol lehet a rendszerhiba, s erről március közepén levélben értesítik az ügyfélt. Vagyis: a túlszámlázást addig ki kellene fizetni...
Ám olvasónk vállalt egy újabb sorbanállást bankjánál, és letiltotta az átutalást.
A Főgáz honlapján azt olvasni, hogy jelentős hibát találtak az E.ON-tól kapott adatokban. Érdeklődésünkre mi is ezt a közleményt kaptuk meg, eszerint az E.ON elismerte hibáját. A Főgáz soron kívül fogadja a reklamációkat, biztosítja a korrekciót.