Hírek

2014.03.05. 17:05

A külső megjelenés kommunikációs eszköz

A szépségipar üzleti kommunikációját választotta szakdolgozata témájául Zezulka Bernadett, a Dunaújvárosi Főiskola hallgatója, aki nemrégiben vehette át diplomáját. Társalgás közben a ridikülből előkerült a görbetükör

Szente Tünde

Zezulka Bernadett a szépségiparról írta szakdolgozatát

- Az üzleti kommunikációs tevékenységek úgy akarnak hatást gyakorolni fogyasztóikra, hogy tömegeket tesznek elégedetlenné addigi sorsukkal, majd elhiteti velük, hogy az egyetlen út, ami a boldogságot jelentheti, az adott termék megvásárlásán keresztül vezet - mondja Zezulka Bernadett. A szépségipar az esztétikához és szépséghez való vonzalmunkat használja fel termékei értékesítésére, üzleti eredményességét jelentősen befolyásolja a PR, a cégek társadalmi felelősségvállalása és a reklámmarketing. A szépségipart sokkal inkább üzleti érdekek motiválják, mint a fogyasztók valós igényeinek kielégítése, így az üzleti eredményesség érdekében manipulálják a fogyasztói viselkedést.

- A szépségipar egyik legfontosabb célcsoportja a fiatal korosztály.

- A fiatalok naponta belesétálnak a szépségipar által megformált szépségideálokba, olyan lelki folyamatokat elindítva, amelyeknek már testi kivetülései is vannak. A bulimia vagy az anorexia igen szélsőséges példák, mégis tükrözik a szépségipar által képviselt valóságot. A tinédzserek a szépségipar által kommunikált üzenetek ellen még sokszor védtelenek és rendkívüli befolyásolhatók, nagymértékben foglalkoztatja őket a külsejük, hasonlítani akarnak a sztárokra.

- A szépségiparban iránymutatóinak nem sokat kellett azon törni a fejüket, hogy rájöjjenek, ma már az idősebbekre is érdemes odafigyelni.

- A fiatalos megjelenés és a formás alkat mindig is fő témája volt a szépség meghatározásának, ezekre a területekre a szépségipar elég nagy hangsúlyt helyez. Több ezer olyan termék van, ami elixírt nyújt az örök fiatalság megtartására. Az már egy másik kérdés, létezik-e ilyen?

- Felgyorsult világunkban örökösen vágyakat kergetünk, avagy kompenzálunk.

- A mai rohanó világ társadalma nagyon odafigyel az első benyomásra, ezért sokat teszünk ápoltságunk érdekében. Fésülködünk, fogat mosunk, öltözködünk, ezekre a rutinszerű cselekedetekre a szépségipar egyfajta pluszt kínál, meghatározva egy szépségipari trendet, divatot és szépségideált, amiket a médián keresztül juttat el az emberekhez.

- Vajon miért annyira vevő sok ember a gyors megoldásokra, amiket a szépségipari cégek kínálnak? Miért nem keresünk sportos, pihenést szolgáló megoldásokat?

- Visszakérdezek: ugyanekkora termékforgalmat generálna az egészséges életmód is, ha termékükké formálnák a futást és az alvást?

- A párválasztásba is befurakodik a szépségüzlet...

- A szépség az evolúciós pszichológia szerint mindig is szoros kapcsolatban állt a párválasztással. A szépségipar csupán a külsőre ajánl a valóságot elfedő termékeket. Ha folyamatosan foglalkozunk külső énképünk javításával, nem szabad elfelejtenünk, hogy belső lelki beállítódásunk kisugárzódik a külsőnkre. Ezért fontos az a harmónia, ami csak a lelki fejlődéssel tartható fenn hosszú ideig, amely harmónia csak úgy vetülhet ki meggyőző hitelességgel, ha külső megjelenésünkben is visszatükröződik. Tehát, a külső szépség belülről fakadó értékek nélkül csupán egy törékeny álarc.

Louann Brizendin férfiak és a nők közötti különbségeket vizsgáló kutatásai szerint a férfiak agyának térfogata kilenc százalékkal nagyobb, de ez nem azt jelenti, hogy a férfiak okosabbak lennének a nőknél, csupán azt, hogy a női agysejtek szorosabb kapcsolatban állnak egymással. A női agyban a memóriáért felelős hippocampus nagyobb, illetve tizenegy százalékkal több neuron található a hallásért és a nyelvhasználatért felelős agyterületeken. A nőknél a mások arcán kifejeződő érzelmi reakciók felismerésében szerepet játszó idegi hálózatok is fejlettebbek. Eszerint a nők természetes előnyben vannak az emlékezés, a beszéd és az érzelmi intelligencia terén.

 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!