Hírek

2016.05.19. 14:10

Pedagógiai különdíjjal jutalmazták a Vasvári iskola fiatal tanárának projektjét

Dunaújváros - Egyre nagyobb teret hódít a digitális pedagógia. Eme gondolat mentén rendeztek idén első alkalommal országos Digitális Témahetet az iskolákban, amelynek különdíjával Antaliné Miss Lillát díjazták.

Agárdy-Kovács Anita

Innovatív ötletéért nemrégiben különdíjban részesítette az EMMI Antaliné Miss Lillát, a Vasvári Pál Általános Iskola pedagógusát, aki nemcsak egy kimagasló elismerést zsebelhetett be , hanem új színt is vitt az iskola életébe. Az Emberi Erőforrások Minisztériuma idén első alkalommal szervezte meg a Digitális Témahétre keresztelt kezdeményezését, amelyen 786 iskolában 1932 oktatási projekt valósult meg. A cél az volt, hogy a digitális pedagógia minél jobban elterjedhessen a közoktatásban és ezáltal a diákok digitális kompetenciái is fejlődjenek. De térjünk is át a témahét helyi vonatkozására, hiszen a Vasvári iskola magyar-történelem szakos tanára, Antaliné Miss Lilla a pedagógus kategória különdíját kapta projekttervéért, ami rangos elismerése munkájának.

- Nem volt mindig könnyű megfelelni a feladat adta előírásoknak, hiszen azt egy hét alatt minimum öt órában kellett végrehajtani, a mi projektünk pedig 25 órát ölelt fel.A legtöbb energiát ezeknek az óráknak a dokumentálása emésztette fel,a gyerekek által alkotott munkákból a napi összegzés elkészítését sokszor csak késő este tudtam befejezni - mondta el a fiatal pedagógus.

Antaliné Miss Lilla magyar-történelem szakos tanárként is mindig élénken érdeklődött az informatika iránt - fontosnak tartja a korszerű eszközökkel támogatott oktatást

Míg a Vasvári alsó tagozatán Arnold Erika vezetésével valósult meg a kicsik digitális kompetenciájának fejlesztése, addig a felsősöknél Antaliné Miss Lilla vezényletével az ötödik, hatodik és hetedik osztályosok részesültek magas szintű digitális fejlesztésben. A díjazott tanárnő arra a kérdésünkre, milyen speciális eszközökre volt szükség a projekt megvalósításához, így válaszolt:

- Az iskola saját eszközei - digitális tábla, projektor illetve a számítástechnika terem gépparkja, és természetesen az iskolai internethálózat - mellett a diákok saját okostelefonjait és táblagépeit vetettük be a hét során. A gyerekek csoportokban dolgoztak, és ötödik és hatodik évfolyamon a kötelező olvasmány feldolgozását választottam a digitális projekt témájául, míg a hetedikesek digitális jártasságát kihasználva tudományos témákban kutattak és ezekről készítettek kiselőadásokat digitális formában prezentálva. Mindig is vonzott az informatika világa, és az eszközökkel támogatott oktatás, ezért úgy gondoltam, hogy a gyerektől távolabb álló, számukra kissé poros olvasmányok ilyen fajta feldolgozása talán a fantáziájukat is jobban megmozgatja. Örömmel mondhatom, hogy jobban sikerült a megvalósítás, mint gondoltam. Olyan osztályok, tanulók, akik általában nehezen motiválhatók, szinte szárnyakat kaptak. Például az egyik hatodikos csoport saját ötlet alapján egy internetes építő-programmal (Minecraft) létrehozta a virtuális egri várat. Rendkívül boldoggá tett a kezdeményezés, amely egy szünetbeli beszélgetésben elhangzott felvetésemből indult ki, a program felhasználhatóságáról az oktatásban - mesélt lelkesen Miss Lilla.

Itt fogalmazódott meg benne az, amit egyébként ezen a ponton szerettem volna megkérdezni: a díj, az elismerés a fontos, vagy inkább látni a diákoknál elért eredményeket?

- Sok-sok csillogó szempárral találtam szemben magam ezeken a tanórákon, ami fantasztikus érzéssel töltött el, kézzel fogható visszajelzése volt ez a munkámnak. El kell ismerni, még ha néhányan fenntartásokkal is viseltetnek, hogy a digitális pedagógia egyre nagyobb teret hódít. Ez a jövő, mely már a mindennapjainkban jelen van! - fogalmazta meg gondolatait a magyar-történelem szakos pedagógus, aki szakmai nap keretében az intézmény tantestületének tartott előadásában is kiemelte a digitális eszközök tantermi használatának fontosságát, sokszínűségét. Az elismeréssel járó díj, egy router - amivel a tanteremben biztosított lesz a wi-fi - még beszerzésre vár, így Antaliné Miss Lilla csak a napokban juthat hozzá jutalmához. De úgysem ez a fontos, hanem a megszerzett tudás, és a diákok lelkesedése...




Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!