Hírek

2014.02.18. 15:25

Milliárdos útfejlesztés a biztonságért

Dunaújváros - Több mint 13 milliárd forintos keretből valósít meg forgalombiztonsági fejlesztéseket a hazai autópályákon a Magyar Közút Nzrt., a munkálatok érintik az M7-es és M6-os sztrádákat is.

Gallai Péter

Fotó: Magyar Közút

A teljes magyarországi úthálózaton a statisztikák szerint évente körülbelül hatszáz ember szenved halálos balesetet, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kezelésében lévő gyorsforgalmi utakon pedig évente közel ötvenen veszítik életüket. A társaság utóbbi számot szeretné csökkenteni, ezért is kiemelt jelentőségűek azok a fejlesztések, amelyek az autópályán bekövetkező balesetek számának és súlyosságának csökkentését célozzák.

A 2013 végén kezdődött kivitelezési munkálatok egy része már idén év elején befejeződött, ezekről Pécsi Norbert Sándor kommunikációs osztályvezető tájékoztatta lapunkat:

- Az európai uniós forrásból megvalósuló projektek keretében az M3-as, M5-ös és M7-es autópályák legveszélyeztetettebb szakaszain korszerű elválasztó falat építenek ki 2015 júniusáig. Ennek köszönhetően csökkenhet annak az esélye, hogy a betonelemnek ütköző jármű áttolja azt a szemközti sávba, tovább súlyosbítva a baleseti helyzetet. Időről időre problémát okoz a vadak autópályára jutása, és az ebből következő ütközés is. Ennek orvoslására elkészült az M3-as autópályán száznegyven kilométer hosszon a vadvédő kerítések magasítása, illetve sűrű szövésű háló földbe süllyesztése.

Az osztályvezető arról is beszámolt, hogy a sztrádák egyes szakaszain csapadékos időben korábban vízmegállás vagy átfolyás alakulhatott ki, ami kellő elvezetés hiányában vízen csúszásos balesetekhez vezetett. Ezért az M3-as, M30-as, M6-os, M7-es és M70-es sztrádák leginkább veszélyeztetett pontjain, összesen tizenhét helyszínen burkolatrovátkolást végeztek, ami csökkentheti a veszélyes helyzetek kialakulását.

Kérdésünkre Pécsi Norbert Sándor az M6-os esetén mint a térséghez legközelebb eső autópálya a rovátkolás pontos helyeit is megadta: jobb pálya 14+500 kilométerszelvény, 16+900 km, 22+100 km. Bal pálya 16+900 km, a 17+450 km, 21+000 km.

A balesetek megelőzésének fontos eleme a minél pontosabb tájékoztatás a várható időjárási helyzetről, esetleges balesetekről, torlódásokról.

A közlekedésbiztonsági program keretében huszonkilenc változtatható jelzésképű táblát és harminc térfigyelő kamerát telepítenek az M1-es, M3-as, M43-as, M6-os, M7-es és M70-es legforgalmasabb szakaszaira. Ezen munkálatok végleges befejezése idén március-áprilisra várható.



Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!