Modern vállalkozás: A kamarai koordinálású program új etapja

2017. február 22., 06:30 szerző: Kovalcsik Katalin
komment
Dunaújváros - A decemberben kiírt informatikai pályázattal már a konkrét fejlesztések előkészítése a tétje a Modern Vállalkozások Programjának.
hirdetes_kapcsolo: 1
data['nincs_banner']: 0
G->reklam_mentes: 0

A kormányzati támogatással létrehozott projekt arra törekszik, hogy segítse olyan fizikai eszközök, szoftverek vagy módszerek meghonosítását egy cég működésében, amely kiváltja a hagyományos papír alapú feladatvégzést, vagy a meglévő, korszerűtlenné vált informatikai megoldások cseréjét eredményezi. A hatékonyabb működésen túl eredményesebb működést biztosítanak ezek a megoldások a piac elérésében, megtartásában, a vevőkkel való kapcsolattartás terén, támogatják a vállalkozás fejlesztéseit, és még sorolhatnánk. A témával kapcsolatban tegnap tartottak információs napot Dunaújvárosban.

Czermeczky Péter gondolatébresztő előadása a rendezvényen Fotó: Ady Géza

Az esemény házigazdája a Dunaújvárosi Kereskedelmi és Iparkamara volt. A lebonyolítás, a program nagyban hasonlított az október 4-ei eseményhez, a helyszín is azonos volt, a Hotel Kerpely egyik konferenciaterme. A házigazda nevében Králik Gyula elnök köszöntötte a rendezvényen megjelenteket. Felhívta a figyelmet rá, hogy az új informatikai megoldások új lehetőségeket teremtenek a vállalkozások számára, ugyanakkor a hatalmas sebességgel változó, átalakuló világban már nem egyszerűen versenyelőnyt jelent ezen eszközök helyes alkalmazása, hanem a létezés feltételeként is megjelenik.

A Modern Vállalkozások Programot dr. Szabó István, a városban tevékenykedő IKT (infokommunikációs technológiák) tanácsadó ismertette. Kitért rá, hogy a decemberben megjelent informatikai pályázat, amelynél 5 százalékkal több vissza nem térítendő támogatást kapnak a programba bekapcsolódott, Digitálisan Felkészült Vállalkozás minősítést elnyert vállalkozások. A pályázaton így 10 százalékos önrész, 40 százalékos támogatás és 50 százalék alacsony kamatozású hitel mellett lehet megvalósítani informatikai fejlesztéseket. Emiatt is érdemes tehát igénybe venni a segítségüket, de a tanácsadás során is sok segítséget tudnak nyújtani a hozzájuk fordulóknak.

Ezt követően a programba minősített szállítóként (már több mint 300 cég konkrét ajánlatát ismerhetik meg a projekt honlapján) bekapcsolódott vállalkozások közül öt képviselője tartott különböző témákban előadást. Czermeczky Péter (10xOne Zrt. vezérigazgatója) élvezetes prezentációban összegezte az információbiztonság fontosságát, illetve a felhőalapú rendszerek előnyeit. Az ismert helyi webfejlesztő cég ügyvezetője, Mándi Zsolt (DDSWEB Kft.) arról beszélt, hogy milyen sokrétű online lehetőségek közül választhat egy-egy cég eredményességének növelése érdekében, a megfelelő megtalálásához szakember szükséges. Az viszont nem lehet kérdés, hogy belevágjon-e egy vállalkozás.

Az érdeklődőknek a kiállítók konkrét segítséget adtak: a Hibridlevél standján Kovács Dóra Fotó: Ady Géza

A sikeres ügyviteli rendszer kiválasztásához nyújtott hasznos tanácsokat Kaiser Krisztina (SekaSoft Kft. ügyvezetője). A szintén helyi székhelyű cég ügyvezetője, Lénárt Balázs (Hibridlevél Kft.) vonzó, kedvező árú megoldást kínált a postai levelek nyomtatására, borítékolására, postára adására. A szolgáltatás ára ez utóbbival, a „bélyeg árával" azonos, és kis példányszámtól a nagyig érvényes. Ráadásul jól integrálható a megrendelő által használt vállalatirányítási, ügyviteli, ügyfélkapcsolat-kezelő (CRM) rendszerekbe.

Előadásában Viniczai Zsolt (Seacon Kft. k+f igazgatója) az adatok védelméről szólva kifejtette: ezek sajátos vagyonelemek, amelyek különböznek a többitől, hiszen többször felhasználhatók, sokszorozhatók. Nagy értéket képviselnek, meg kell óvni ezeket attól, hogy illetéktelen jogosulatlanul használja fel azokat.

Az előadásokat fórumbeszélgetés követte, a program előtt és után, a szünetben pedig kiállítók standjainál vehették fel a kapcsolatot az érdelkődők a számukra ígéretes megoldások forgalmazóival, tehették fel kérdéseiket az adott témában.

A KOMPLEX PROGRAM NÉGY PILLÉRE

A projekt keretében az országban 29 tagú tanácsadói hálózat segít a vállalkozásoknak eligazodni abban, hogy milyen eszközökkel vagy módszerrel érhetnek el nagyobb hatékonyságot, mindezt ingyenesen. Felmérésük alapján auditot adhatnak ki: Digitálisan Felkészült Vállalkozás. A minősítés előnyt jelent a pályázat során. A programban 127 hasonló rendezvényt tartanak országszerte.

A projekt talán legfontosabb eleme az informatikai megoldásokat kínáló minősített szállítói partnerhálózat kiépítése. Tőlük megbízható módon, kedvezményekkel szerezhetők be termékeik. A témában tájékozódni kívánókat pedig egyre fejlődő Tudástár, e-learning várja a program honlapján, ahol az előbbiekről is információkat találnak: www. vallalkozzdigitalisan.hu.

Kovalcsik Katalin

2017. február 22., 06:30 szerző: Kovalcsik Katalin

Hozzászólások

Részletes műsor



Műsorok betöltése...