Hírek

2015.06.29. 14:24

Nem kérnek az áremelésből - Megrohamozták a mobilszolgáltató üzleteit az ügyfelek

Dunaújváros – Az ország számos településéhez hasonlóan városunkban is tömegek álltak sorba két mobilszolgáltató ügyfélszolgálati irodái előtt.

Szabó Szabolcs

A fogyasztók pánikrohama teljes mértékben érthető volt, hiszen csak a múlt héten derült ki: hatósági szerződést kötött a hírközlési hatóság a Telenorral és a Magyar Telekommal; ennek értelmében a szolgáltatók a díjak július elsejétől tervezett módosításánál biztosítják az előfizetői jogok érvényesülését.

Korábban a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az előfizetői jogok érvényesülése, valamint a jogszabályi előírásoknak való teljes körű megfelelés érdekében vizsgálta a Magyar Telekom és a Telenor július 1-jei hatállyal bevezetni kívánt, a lakossági mobilszolgáltatások díjait érintő kétoldalú szerződésmódosításait.

TELEKOM A cég módosította és kiegészítette a 2015 májusában az előfizetőknek eljuttatott, 2015. július 1-jén hatályba léptetni kívánt kétoldalú szerződésmódosítási ajánlatára vonatkozó előfizetői tájékoztatást. A szolgáltató vállalta, hogy a teljes körű tájékoztatás érdekében a szerződésmódosítási ajánlatról szóló közleményét kiegészíti és felhívja figyelmet arra, hogy a vonatkozó szolgáltatói ajánlatra az ajánlat kézhezvételét követően az ügyfelek 15 napon belül (!) úgy nyilatkoznak, hogy azt nem fogadják el, az előfizetői szerződések változatlan feltételekkel hatályban maradnak.

Az értesítést a számlás (postpaid) előfizetők a 2015 július 1-je után kézhez vett első számlájukon találják meg, míg a Domino (prepaid) előfizetők SMS-ben kapják meg.

A módosítás elutasítását az erre nyitva álló időszakban jelző előfizetők a szolgáltatásokat továbbra is a korábbi feltételekkel vehetik igénybe.

TELENOR E szolgáltató is korábban azt közölte, hogy a szerződés értelmében személyre szabott tájékoztatást ad ügyfelei számára a lakossági mobilszolgáltatások díjait érintő kétoldalú szerződésmódosítás-változásokról. Ennek megfelelően a szolgáltató június 24-től SMS üzeneteket küldött az érintett előfizetőinek, melyek kiegészítik a korábbi tájékoztatást. Az SMS-ekben szereplő linken keresztül az előfizető személyre szabott információt ér el a saját díjszabásáról és annak várható módosításáról. E szerint az előfizetők a módosítással kapcsolatos döntésüket a Telenor bármely ügyfélszolgálati csatornáján jelezhetik, és ennek függvényében lép, vagy nem lép hatályba a díjváltozás számukra július 1-jével. Hétfőn ügyfelek sokasága rohamozta meg a cég üzleteit, hétfő délután a Telenor közleményben tudatta:

A Telenornál június 30-ig visszahívást igényelhetnek az ügyfelek, amennyiben nem fogadják el a július 1-jén életbe lépő díjszabás módosítást.

A szolgáltató közleménye szerint a Telenor ügyintézői júliusban mindenkit felhívnak, aki visszahívást kér és mindenkivel személyesen egyeztetnek, így az ügyfeleknek a visszahívásig nem kell aggódniuk a július elsejei tarifaváltozás miatt. Emellett a társaság hétfőn déltől megpróbálta az üzletekben is gyorsított ügyintézési eljárást vezetett be, így visszahívási igényüket ott is jelezhetik az ügyfelek.

A hírközlési hatóság májusban 250 millió forint bírsággal sújtotta a Telenort a jogsértő szerződésmódosítási ügyben. A cég az elektronikus hírközlésre vonatkozó szabályoktól eltérően, megfelelő jogalap hiányában, egyoldalúan módosította az egyéni előfizetői szerződéseket.

 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!