Hírek

2016.04.26. 17:25

A Magyar Közút nyári üzemre váltott, a fő feladat a kaszálás lesz

Dunaújváros – Átlagos, illetve annál enyhébb tele volt a Magyar Közút Nzrt. dunaújvárosi üzemmérnökségének, amely már átállt a tavaszi/nyári útüzemeltetésre.

Gallai Péter

Ennek első pontja a napokban megtartott gépszemle volt, amelyet nem csak a téli üzemkezdet előtt kell elvégezni, hanem annak végeztével is. Az eseményen jelen volt Molnár István, a társaság Fejér megyei igazgatója, aki lapunknak elsőként beszámolt a téli statisztikáról.

A gépszemlén mindent átnéztek a helyi mérnökség munkatársaival, az első sorban balról a második Molnár István megyei igazgató

- A tél nem volt különösebben nehéz, jobbára csak síkosságmentesítés volt a feladatunk, ekézni alig kellett. Összességében enyhe szezonról beszélhetünk, amely alatt 1200 tonna sót és 35 ezer liter kálcium-klorid oldatot használtunk fel. Előbbiből elég volt a raktározott készlet, amit már pótoltunk is. A tél ugyan csapadékos volt, de ez inkább esőben jelentkezett, ami a kátyúk jelentős számában is megmutatkozott. Jó egy hónappal korábban kezdődött a kátyúszezon , hó ugyan nem volt, de az úthibák javítása adott helyette bőven feladatot a kollégáknak. Mintegy 200 tonna anyagot dolgoztunk be - fogalmazott az igazgató hozzátéve, amit az enyhe téllel megspóroltak, azt elköltötték kátyúzásra.

A gépszemle során nem csak a nyári üzemmódban - ami március 16-án reggel lépett életbe, ezzel a mérnökségen a huszonnégy órás folyamatos ügyelet is megszűnt - használt gépjárműveket, hanem azok adaptereit is ellenőrizték a szakemberek. Ezen felül a télen használt berendezések állapotát, karbantartottságát is megvizsgálták, amelyeket alapos mosással meg kellett tisztítani a sótól, ami roppant agresszív anyag. Ezt követően korrózióvédelmi bevonatot is kaptak a sószóró felépítmények.

Molnár Istvántól megtudtuk, a szezonban fő és folyamatos tevékenységük a padkák és rézsűk kaszálása lesz, ami egyébként már javában tart, s ezt is a szokottnál korábban kellett elkezdeni. A nyár során az új, modern teherautókat főleg szállításra használják, de meleg aszfalt szállító konténerrel, illetve burkolatjavító felépítménnyel is el tudják látni őket. Emellett többek között a KRESZ táblák, az útjelző oszlopok tisztítása, a kátyúzás ad majd állandó feladatot a mérnökség munkatársainak.



Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!