Hírek

2014.11.05. 16:06

November második felében kezdik a Magyar út felújítását, félpályás útlezárás mellett

Dunaújváros – Sokak által várt beruházás kezdődhet hamarosan Dunaújvárosban: a Magyar Közút Nzrt. 90 millió forintból felújítja a kezelésükben lévő Magyar út jelentős részét.

Gallai Péter

A városba bevezető út állapota már régi probléma, nem véletlenül járt közbe Hingyi László önkormányzati képviselő is dr. Galambos Dénes országgyűlési képviselőnél még októberben, hogy segítsen a helyenként katasztrofális állapotban lévő Magyar út mielőbbi felújítása érdekében. Az útburkolat leromlását többek között az is okozta, hogy a személyautók mellett jelentős kamionforgalom is terheli, hiszen a kikötőbe erre közlekednek a szerelvények.

– A Magyar út kezelésünkben lévő szakaszának felújítása november második felében elkezdődhet – ezzel a legfontosabb és örömteli hírrel tudott szolgálni Molnár István, a Magyar Közút Nzrt. Fejér Megyei Igazgatóságának vezetője. Mint megtudtuk: a társaság a Hankook gyáránál lévő körforgalmú csomóponttól egészen a Százlábú hídig, majd onnan a kikötőig illetékes, azaz ezek a szakaszok vannak az ő kezelésükben.

S ha már ezt pontosítottuk, az igazgató tisztázott egy további félreértést is, az Aranyvölgyi út – mint sokan tévesen gondolják – önkormányzati fenntartású, tehát annak felújításában nem illetékesek. Szintén ez a helyzet a Papírgyári úttal is. Az egyetlen, még szintén közutas fenntartású út Dunaújvárosban a vasútállomástól a hatos úti körforgalomig tartó rövid szakasz.

A Magyar út felújításával kapcsolatos részletekről Molnár István elmondta:

– Amennyiben jelentkezik megtakarítása a cégnek, mint az elmúlt téli szezonban, ezt az úthálózat felújítására kívánja fordítani. Mi Dunaújvárosban ezt a Magyar útra szeretnénk költeni, mert tisztában vagyunk vele, hogy régi problémáról van szó. Az úttal még az a gond, hogy nagymértékű deformáltságát nem az útalap hibája okozza, hiszen a régi 6-os betonból készült, hanem az erre évek alatt rákerült régi, elöregedett aszfalt pályaszerkezeti rétegek okozzák. Egyszerű kopóréteg cserével, melynek során négy centiméternyi réteget lemarunk, és ugyanennyit visszaépítünk, ugyan látványos lenne a beavatkozás, de maximum egy-két évre szóló megoldást jelentene. Itt egy jóval költségesebb rekonstrukcióra lesz szükség, a meglévő burkolat nyolc centis marása után hét plusz négy centi, azaz összesen tizenegy centis, nagy deformációellenállású aszfaltburkolatot kell építenünk, hogy hosszabb élettartamú eredményt érjünk el. Mivel adott a forrás, 90 millió forint áll rendelkezésre, ez a beavatkozás hosszát is meghatározza, így sajnos a mintegy két kilométer hosszú utat egészében nem tudjuk felújítani. A beavatkozást a 0+775-1+665 kilométerszelvények között, mintegy 890 méter hosszon tervezzük. Ez összesen 1525 köbméter aszfalt beépítését jelenti.

A munkálatok félpályás útlezárás mellett zajlanak majd, a vállalkozó kiválasztása folyamatban van.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!