Hírek

2013.10.01. 15:50

Vasműs salakból sztráda alap

Dunaújváros - Ismét az ISD Dunaferr Zrt.-nél keletkezett kohósalakot építik be egy hazai autópályába. A dunaújvárosi gyárból hónapokon keresztül szállítottak anyagot az M43-as sztrádához.

Gallai Péter

Az M43-as autópálya Makó és az országhatár közötti továbbépítését idén tavasszal kezdte el a tendert megnyerő Duna Aszfalt Kft. A térség kedvezőtlen altalajviszonyai miatt már a korábbi szakaszon is komoly problémát jelentett a nagy mennyiségű csapadék esetén előálló belvíz. A töltéstestbe ezért 23 kilométer hosszon hozzávetőlegesen 2,5 millió köbméter töltésanyagot kell beszállítani. Az alapba az ISD Dunaferrtől is vásároltak kohó- salakot. A társaságtól kapott tájékoztatás szerint többszöri tárgyalásokat követően az ő ajánlatukat fogadta el a beruházó, így 2008-2009 után ismét az ISD Dunaferr Zrt. kohósalakját használják fel egy újabb autópálya építésébe.

A korábbi esetben – az M6-os autópálya építése során – már kellő tapasztalatot szereztek ehhez a munkához. Az M43-as projekt viszont a nagyobb szállítási távolság miatt bizonyult bonyolultabb feladatnak: az építési területhez, Makó térségébe kizárólag vasúton lehetett megoldani a szállítást, heti három-négy vasúti szerelvény vitte a salakot. Kérdésünkre az árról konkrétumot nem kaptunk – az a két fél megállapodásának része. Mint hozzátették: természetesen nem ingyen értékesítették az anyagot, de gazdaságosabb megoldás újrahasznosítani a kohósalakot, ami minőségében is kiválóan megfelel az útépítési kritériumoknak, mint követ termelni, és egy bányából szállítani. Az értékesítés nagyságáról annyit közöltek, hogy az több volt, mint a keletkező mennyiség.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!