Hírek

2014.07.23. 15:20

Több utcában van 30-as tábla, pedig az autósok menetnének...

Rácalmás - Talán éppen azért van egyik-másik sebességkorlátozó táblára szükség, mert az autósok mennének... - de nem harminccal. Néha nem is a megengedett ötvennel, hanem annál gyorsabban.

Körmendi Erzsébet

A Martinász utca burkolata kezd tönkremenni, lenne mit javítani rajta, és nincs járda sem

Úthibák, beláthatatlan szakasz, útszűkület, építkezés, járda hiánya... Sorolhatnánk még a körülményeket, amelyek indokolják sebességkorlátozó tábla kihelyezését lakott területen. Legtöbb esetben az autósok megértik: lassítani kell. Néha viszont például amikor sztráda minőségű és szélességű, teljesen belátható, több száz méter hosszban nyílegyenes az út nem értik, miért ne mehetnének ötvennel? Semmi nem indokolja a harmincat. Szerintük.

Rácalmáson több új, jó minőségű utca van, közülük sokat az elmúlt években újíttatott fel az önkormányzat. Egyik - említett sztráda minőségű a Tóth Árpád, amelynek már az elején ott van a harmincas tábla. Miért? - kérdezik sokan.

A Tóth Árpád utca gyönyörű, szélés, szinte a végéig belátható. De járda hiányában az úttest szélén sétáló gyalogosokat, gyerekeket védik a harmincas táblával

Válaszolhatnánk csípőből, hogy az év elején tartott közmeghallgatáson nagyon sokan kérték sebességkorlátozott zóna kijelölését, és a hozzászólók közül minden harmadik Tóth Árpád utcai lakó volt, aki kérte az önkormányzat vezetőit, vessenek véget a száguldozásnak! Fekvőrendőr kihelyezését is javasolta valamelyik kérelmező, ám információnk szerint megrekedt az ügy, amikor a lakók felének az aláírásával kellett volna igazolni az igényt, és megjelölni azt a lakóházakat, amelyik elé a lassításra kényszerítő útburkolatot kihelyezzék.

Az útkezelők teles eszköztárát tekintve talán a lengéscsillapító-gyilkos fekvőrendőrt száműznék a legtöbben az utakról. A most épülő és teljesen megújuló Arany János utcában például kérték a pénteki fórumon, hogy az átépítés után ne tegyék vissza a fekvőrendőr az utca közepére!

Rácalmáson a Fő utcát és a Kulcsi utat leszámítva minden utca az önkormányzat kezelésében van. De szó nincs róla hogy vaktában, a lakók kénye-kedve szerint döntenek a hivatalban dolgozó szakemberek a közúti közlekedési törvény, a táblákra vonatkozóan pedig a forgalomszabályozási és a közúti jelzések elhelyezéséről szóló rendelet a szentírás. Miklovich Péter, a városháza műszaki ügyintézője elmondta, hogy új utak építésekor a hatóság által jóváhagyott tervek szerinti eszközöket helyezik ki, aztán később, ha szüksége, a használat során felülvizsgálják a létjogosultságukat. A bejelentéseket, lakossági kéréseket kivizsgálják, helyszíni szemlét tartanak, kikérik forgalomszabályozási kérdésekben járatos tervező véleményét. A példaként felhozott Tóth Árpád utcában még nincs járda. Az útkezelő feladata, hogy a közlekedést biztonságossá tegye minden résztvevőnek, az út szélén sétáló gyereknek is.

- Minden forgalomtechnikai változás előtt beszélünk szaktervezővel, egyeztetjük vele az elképzelést, mondjuk, hogy adott táblakihelyezés megfelel-e az aktuális forgalomtechnikai előírásoknak. Majd kikérjük a közlekedésfelügyelet véleményét is, mielőtt döntünk - mondja Miklovich Péter.

 



Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!