2015.03.22. 15:30
Ha minden igaz, akkor ősszel nálunk is beindul a Waldorf-iskola
Dunaújváros - Ismeret-átadás helyett egyfajta közös felfedezésre hív a Waldorf-iskola: lesz ilyen nálunk is!
Egy szülői és szervezői csoport nagyon komolyan készül arra, hogy 2015. őszén megkezdődhessen az oktatás Dunaújváros első Waldorf-rendszerű iskolájában. Ilyen óvoda már van, a Csiga-dombon, a Dózsa-II. városrészben, és minden jel arra mutat, hogy meglesz az iskola is.
Például: keményen készülnek, tanulnak a leendő Waldorf-pedagógusok is, és a szülők felkészítése sem marad ki a dologból. A mögöttünk lévő szombaton az Erkel-kerti Egészségmegőrzési Központban rendeztek előadást az érdeklődőknek nem is akárkivel az előadó szerepében!
Sam Bell húsz éve dolgozik Magyarországon Waldorf-pedagógusként, a solymári iskolát vezeti és ő képző a leendő pedagógusokat is. Kiválóan beszél magyarul de ennél is fontosabb, hogy művelt, nyitott, tájékozott emberként kiválóan szemlélteti, mi is különbözteti meg a Wladorf-pedagógiát az átlagos általános iskolától.
Sam Bell, a Waldorf-pedagógia egyik magyarországi képviselője szombati előadásán
Fotó: Zsedrovits Enikő
Elsősorban az, hogy az osztrák Rudolf Steiner, a módszer kidolgozója (amely a nevét a támogató Waldorf Astoria cigarettagyárról kapta 1919-ben) emberközpontú oktatási filozófia.
Az óvodában a praktikus, gyakorlati tevékenységekre és a kreatív játékot biztosító környezetre koncentrál.
Az iskolában a művészi önkifejezés és a szociális képességek fejlesztése a fontos, fejlesztve a megértés analitikus és kreatív módjait. A középiskolában pedig a kritikai gondolkodásra és az idealizmus elősegítésére koncentrálnak. Mindenképpen igyekeznek biztosítani a szellemi, a gyakorlati és a művészeti elemek egységét a nevelésben.
Nos, Sam Bell, aki egy hónapok óta tartó sorozat utolsó előadására érkezett a városba, nem hagyott kétséget afelől, hogy a kreativitást alapvető fontosságúnak gondolja a pedagógiában, a diák és a tanár részéről is. Nem definíciókat tanítanak: elvezetik a fejlődő embert a definíciók észrevételéhez és megalkotásához.