Hírek

2014.07.03. 15:10

Hamvai István - Egy gyönyörű motor története

Dunaújváros - Hamvai István későn, úgy tizenkét éve kezdett el motorozni. Egyik munkáját egy Malaguti F15- ös robogóban fizették ki. Ezzel kezdődött megszállottsága.

Balla Tibor

A Wartburg 353 után furcsa volt a következő, a Malaguti Madison, mert annak túl jó volt a szeme, sötétben is észrevette az emelkedőt. Jött egy Burgman 400 - as, de beindult a vezérhangya, szemezni kezdett a Suzuki legendájával, a Hayabusával, azt már biztosan nem kell lecserélni. Barátainak nem tetszett az ötlet, ebben a korban már nem hasalunk a tankon , mondták.

Egy kiránduláson látott meg egy kopasz VZR 1800-ast. Rögtön megfogta a szépsége. Interneten kereste meg, mi is ez, de egyre jobban érezte, ilyennel kellene pöfögni. Egy ismerőse, Eperjesi Sándor motorokat tesztelt, többek közt egy ilyen Intrudert. A próbaúton megemlítette, hogy bár nem híve a férfiszerelemnek, mégis karolja erősen a derekát, mert ez a gép durván gyorsul. Meghatározó tud lenni, ha egy motorszakértő, versenyző lelkesedni kezd egy gép iránt. Később felhívta egy barátja, hogy megtalálta a motort, amit meg kell vennie, bordó színben. A válasz rövid volt és velős, nem jó, chopper csak fekete lehet. Egy hét telefonos ostrom után feladta, elment megnézni. Az ajtóban el is dőlt a dolog.

Fotó: Ady Géza

Mikor felültem a motorra, akkor megjött a szabadság érzése - mondja. Szeret találkozókra is járni. Szerinte motorral elmenni olyan helyre, ahol motorok vannak, az a csúcs. Egy ilyen motorral lehetne nagyon durván menni, de ő csak mint nyugdíjas a termálvízben , lassan megy, élvezi a tájat. Néha elmennek egyet gurulni.

Hiába a gyönyörű csupasz motor, nem állta meg, hogy ne nyúljon hozzá. Nem volt rajta semmi, még egy szélvédő sem. Ez még harmadikban is megforgatja a hátsó kereket, ha odacsavarod a gázt, úgyhogy száz után már úgy ülsz a motoron, mint a gumiember, nyúlik a kezed, kapaszkodni kell a motoron, hogy ne vigyen el a szél. Kellett a szélvédő. Az üveg víznek, a tartalék pulóvernek is kellett a hely. Mindent úgy vadászott össze rá. A dobozt Tatabányán készítik, a szélvédő Amerikából került rá. Csontvázkéz tartja a tükröt, az ülés és a tank is bőrborítást kapott. Azt akarta, hogy szép legyen, ne hivalkodó. Az alapszín ezüst, arra fújták rá a képeket. Mindezekre került egy bordó, áttetsző réteg, és a lakk. Minden motorját ilyenre festi. A dobozokat maga fújta színre, a képeket pedig barát festette airbrush technikával, fénykép alapján. Az egyik dobozra a gyerekei arcképe került.

Állítja, egy ilyen nagy, 360 kilós géppel nem nehezebb menni. Felállítani nehéz, de ha rajta ül az ember, akkor stabil,jó úton fel sem lehet borítani. Csak álló helyzeti borulása volt még, tologatás közben.

A fia crossmotorral mászkál, a lánya egy robogóval, a legkisebb fiúnak is van egy nagyon pici crossmotorja. Ő maga ezt a gépet már nem cserélné le. Télen, nyáron, mindig motorral jár, hiszen nincs rossz idő, csak nem megfelelő a ruha.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!