Hírek

2015.03.02. 19:10

Továbbra is tesztüzem - A rendőrség kitolta az intelligens kamerahálózat élesítését

Februárban kezdte el tesztelni a rendőrség azt a kamerarendszert, ami a sebességmérés mellett sok más szabályszegés dokumentálására is éjjel-nappal alkalmas, de éles bevetését még elhalasztották.

Gallai Péter

A budapesti és a megyei rendőr-főkapitányságok közlekedésrendészei február elején kezdték el a százhatvan darab változtatható helyű Komplex Közlekedési Ellenőrző Pont (KKEP) éles üzembe állítására való felkészülést. A közúti közlekedők országszerte találkozhattak már az új eszközökkel, így Dunaújvárosban is számos alkalommal késztette óvatosabb és szabálykövető közlekedésre a járművezetőket az eddig még nem látott kinézetű eszköz, amelyekkel egyelőre nem végeznek a rendőrök büntetéssel járó méréseket. A tesztidőszak március elején lejárt volna, de az ORFK vasárnapi tájékoztatása szerint ezt a rendőrség meghosszabbítja.

Dunaújvárosban is rendszeresen találkozhattunk már az új rendszer elemét képező kamerával
Fotó: ORFK

Mint írják: A változtatható helyű Komplex Közlekedési Ellenőrző Pontok tesztelése során feltárt tapasztalatok alapján szoftverfrissítést végzett az eszköz szállítója. Ennek ellenőrzése érdekében a tesztidőszakot a rendőrség meghosszabbítja. Az éles üzem indításáról - azt megelőzően - tájékoztatást adunk.

Most pedig ismertetjük, mit is tud az új rendszer. Az már biztos, hogy a változtatható helyű KKEP-k üzemeltetése alapfunkciókkal indul. Az eszközök a sebességellenőrzésen kívül a közlekedésrendészeti munkát is támogatják az automatikus rendszámfelismeréssel, a forgalomszámlálással és a torlódások észlelésével. A további funkciók várhatóan júniustól lesznek elérhetőek, ezek a berendezések ellenőrzik majd a forgalomirányító készülékek jelzésire (piroson áthajtás) és a vasúti átjárón történő áthaladásra vonatkozó előírások betartását, az autóbusz forgalmi sávok és a leállósávok igénybevételét, de látják a biztonsági öv használatát is. Képesek lesznek észlelni a behajtási tilalom megszegését, a záróvonal átlépését és azt is, ha a közlekedők a kötelező haladási irányra vonatkozó előírásokat szegik meg. Szintén a rendőri munkát támogató funkcióként jelenik majd meg a veszélyes árut szállító járművek kiszűrése is a forgalomból.

A teljes VÉDA rendszer kialakítása uniós és hazai forrásokat is felhasználó beruházás, amelynek összértéke 15 milliárd forint. A tervek szerint teljesen év végéig helyezik üzembe a rendszert, amely a 160 szállítható készülék mellett 365 fixen telepített kamerából áll majd. Utóbbiak a közúthálózat 126 balesetveszélyesnek értékelt pontjára kerülnek ősszel. Az elképzelések szerint 2016 elejétől már csak elvétve találni majd olyan kritikus helyet az országban, ahol egy szabályszegés rejtve marad a rendőrség figyelő kameraszemei elől.

 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!