Hírek

2014.11.26. 19:25

Újabb fórum a buszközlekedésről - Megint a 13-ast emlegették a legtöbben

Dunaújváros - Megint közönségfórum, megint sok tapasztalattal, megint a városi buszokról: ezúttal a Béke városrészben.

Pekarek János

Ezúttal a Béke városrészi Arany János Általános Iskola előcsarnokában rendezték meg annak a fórumsorozatnak a második részét, amely hétfőn az újtelepi népfőiskola egyik termében kezdődött. A téma ezúttal a városi autóbuszközlekedés volt.

A résztvevők is részben ugyanazok voltak.

Érdekes egybeesés: a hétfői buszos rendezvényhez hasonlóan, amit az Újtelepen, a népfőiskola egyik termében rendeztek, ezúttal, vagyis a Béke városrészi Arany János iskola előcsarnokában is harmincegynéhány ember vett részt az összejövetelen. Ők azonban sokkal aktívabbak voltak, mint az újtelepiek.

Viszont nagyon hasonló észrevételeket tettek. Ami talán nem meglepő, ha figyelembe vesszük, hogy ugyanannak a dolognak a két végéről van szó. Hiszen a Béke városrészben is ugyanaz a 13. számú autóbusz hiányzik, ami az újtelepieknek: mivel ez a járat célirányosan szállítja az utasokat a belvárosba, illetve onnan vissza.

Több hozzászóló is ezt nehezményezte: hogy tudniillik városnéző körjáratra kényszerülnek, ha bemennek a belvárosra. Vagy oda, vagy vissza nagy kerülővel kénytelenek járni. De probléma az is, hogy bizonyos járatokra vagy innen, vagy onnan jövet nem lehet átszállni.

Mások hiányolták a 25-ös, 55-ös buszokat is, általában a Béke városrészből is a temetőhöz való eljutás nehézségeit, illetve a piacra és a piacról való buszozás nehézségeit.

Ezzel kapcsolatban Tóth Ferenc, az Alba Volán Zrt. helyi üzemegységének személyszállítási üzemvezetője érdekes összefüggést villantott fel. Miután többen panaszolták, hogy a Béke-téren a városközpontba menet át lehet szállni egyik buszról a másikra, viszont képtelenség ezt megtenni visszafelé, a másik irányba, az üzemvezető elmondta, hogy a félórás menetrendi rendszerben a buszok egy-két perc különbséggel követik egymást. Tehát előre valóban át lehet szállni kényelmesen visszafelé viszont ez tényleg képtelenség. Ahhoz sűrűbben kellene követniük egymást a járatoknak. Az viszont, mint minden más, ugyancsak pénzkérdés.

Néhány hozzászóló rezignáltan megemlítette, hogy egy évvel ezelőtt közelítőleg ugyanezeket a problémákat sorolták fel egy hasonló fórumon mégsem történt semmi azóta sem.

Tóth Kálmán, a körzet egyik önkormányzati képviselője is azt hangsúlyozta, a szakemberekkel összhangban, hogy a 13-as és a 21-es buszok ügye nagyon fontos, és a csütörtöki közgyűlésen ezt szóvá is akarja tenni. Felelevenítette régi elképzelését, hogy legyen két körjáratú autóbusz a városban, amelyek egymással szemben haladva a legtöbb megállót érintik, átszállási lehetőséget biztosítva.

Erős István, az Alba Volán Zrt. személyszállítási üzemigazgatója a lakossági felvetésekre válaszolva elmondta, hogy a cég helyi járatú buszai az országos átlaghoz képest jó állapotban vannak, s új viszonylatjelző táblákkal látják el őket. Sőt: ehhez kapcsolódik egy vadonatúj, műholdas jelzőrendszerrel összekötött, a megállókban kijelzőkről leolvasható utastájékoztató rendszer kiépítése is, amelynek elemei már Dunaújvárosban is kiépülőben vannak, s amely az egyes járatok közötti követési időt is jelezhetik. A menetrendváltoztatás viszont a mgrendelő, a város dolga.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!