Hírek

2015.02.18. 18:01

Újabb buszos vitaest - A KNYKK-t a jelek szerint soha nem fogják megszokni

Dunaújváros – Egyszerűen állítsák vissza a 22-es és a 25-ös autóbuszok régi menetrendjét, kérték.

Pekarek János

Még, hogy Pentele lakossága elöregedett! Tiltakozom: a három eheti autóbuszos közlekedési fórum (hétfő, Újtelep, népfőiskola, kedd, Béke városrész, Arany iskola, szerda, Pentele, városrészi klub) résztvevői közül messze ez utóbbiak voltak a leginkább temperamentumosak! Annyira, hogy az összejövetel némely pillanatában már attól tartottam: verekedés lesz a dolog vége... Ahhoz képest, hogy nagy szavazattöbbséggel értettek egyet a jelenlévők, képesek lettek volna estig folytatni a vitát.

A pentelei fórum egyik felszólalója, Nagy Enikő többek közt az egységes fellépésről is beszélt

Tóth Ferenc, az egykori Alba Volán, január 1-től az Alba és a Vértes Volánokból összevont Közép-Nyugatmagyarországi Közlekedési Központ dunaújvárosi személyszállítási üzemvezetője ugyan minden egyes alkalommal azt is lelkiismeretesen elmondja, hogy mi a cége új neve - de erre rajta kívül senki nem figyel oda: az autóbuszos vállalkozás, úgy tűnik, már nemzedékek számára csak Volán marad...

A névváltoztatás nem, de szinte minden más erős izgalmi állapotba hozta a résztvevőket, akik majdnem teljesen megtöltötték a Pentele Klubot. Már rögtön az is kérdés volt, hogy a fórum összehívója, Hingyi László önkormányzati képviselő kit képvisel? Az önkormányzatot, vagy a penteleieket? Ugyanis a hozzászóló Nagy Enikő szerint egyszerre a két felet nem lehetséges képviselni, tehát valamelyikük képviselet nélkül marad...

Tóth Ferenc két tervváltozatot akart előterjeszteni a pentelei buszközlekedés változtatásáról - de már az első után abba lehetett volna hagyni a fórumot. Az első változat ugyanis a 22-es és a 25-ös buszok régi menetrendjének visszaállításáról szólt. Az erős helyeslésből egyértelművé vált a rokonszenv - annyira, hogy a második változatot, a 29-es járat 17 óra utáni menetrendjének megosztását (egyik órában felmenne a Temető utcába, a másik órában 25-ösként nem) már lincshangulat fogadta.

Nagy vita, erős összeszólalkozások kísérték azokat a felszólalásokat, amelyek szerint a Temető utca nem alkalmas a buszok jelentette terhelés elviselésére, a házak mennek tönkre, a forgalmat el kellene terelni (tán a Frangepán utcába? Kiderült: az még kevésbé lenne alkalmas erre). Akadt, aki perekkel fenyegette meg az önkormányzatot, mások szóló buszokat akartak, még többen kicsi, 25 személyes buszokat (ilyenek nincsenek itt), és azon is hevesen összeszólalkoztak a jelenlévők, hogy mikortól járnak buszok a Temető utcában? 1978-tól? 1994-től?

Az egészen a buszok tengelyterheléséig, sőt, a házak, ablakok zajszigeteléséig, valamint a Temető utca alatti ismert és ismeretlen pincék beszakadásáig folytatott viták után az egybegyűltek meghökkentő egyetértésben szavazták meg az első tervváltozatot: félóránként járjanak a 22-esek a Temető utcában, s közlekedjen a régi rend szerint a 25-ös is.

Ez az egyetértés azonban nem jelentette a vita végét. Igen nagy hévvel folytatták tovább a néhol veszekedésbe torkolló megbeszélést a jelenlévők például arról, hogy meg kéne nyitni a Frangepán utcát a Magyar út felé...

 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!