Kínában több embert őrizetbe vettek az elnök lemondására felszólító névtelen levél miatt

2016. március 26., 07:21 forrás: MTI
komment
A kínai belbiztonsági szervek sajtóértesülések szerint 19 embert őrizetbe vettek, és nagy intenzitással folytatják a nyomozást annak kiderítésére, hogy miként került a kínai államelnök-pártfőtitkár lemondását szorgalmazó névtelen nyílt levél az egyik északnyugat-kínai kormányzati portálra.
hirdetes_kapcsolo: 1
data['nincs_banner']: 0
G->reklam_mentes: 0

Trebitsch Péter, az MTI tudósítója jelenti:

Korábbi hírek szerint először egy újságírót vettek őrizetbe, akit azzal gyanúsítottak, hogy köze volt az akcióhoz. Hongkongba készült, de a hatóságok a repülőtérről elvitték.

Ügyvédje közölte, hogy a fiatal újságíró - Csia Csia - valóban kapcsolatba lépett annak a hírportálnak a vezetőjével, amelyen a szóban forgó cikk megjelent, de csak azért, hogy figyelmeztesse: a közösségi médiában terjed a levél. 

Csia Csiát a legfrissebb hírek szerint már el is engedték.

A Wujie (Vucsie) nevű internetes oldal az Alibaba internetóriás és a hszincsiangi kormányzat közös vállalkozása. A sajtó szerint 16 alkalmazottjának (munkatársainak és technikai háttérembereinek) folyik a kihallgatása.

Úgy tudni, hogy őrizetbe vették egy New Yorkban dolgozó kínai blogger, Ven Jün-csao három családtagját is, mert a jelentős követői táborral rendelkező blogger nem sokkal a megjelenése után Twitter-oldalán közreadta a Vucsie oldalára vezető linket. Ven pénteken közölte, hogy szüleit és testvérét bevitték a rendőrségre.

A rejtélyes körülmények között feltűnt nyílt levél "hűséges kommunista párttagok" aláírással "a maga és családja biztonságának érdekében" arra szólítja fel Hszi Csin-ping "elvtársat", hogy mondjon le. Először március negyedikén, a kínai parlament éves ülésszakát közvetlenül megelőző napon jelent meg az Egyesült Államokban szerkesztett, emberi jogi témákkal foglalkozó - kínai nyelvű - canyu.org honlapon. Ezt követően a szintén New York-i székhelyű, kínai nyelvű mingjingnews.com oldalon is közölték. A Vucsie portálra mindezek után, másodközlésként, a canyu.org forrás megjelölésével került.

Egyes belpolitikai megfigyelők szerint a kínai biztonsági szervek elsősorban annak felderítésére törekszenek, hogy a levél milyen láncolat révén jelenhetett meg Kínában, és kaphatott szélesebb nyilvánosságot.

2016. március 26., 07:21 forrás: MTI

Hozzászólások

Részletes műsor



Műsorok betöltése...