A jövő szupergépei

2015. január 21., 06:01 szerző: Németh András
komment
A Lockheed Martin által kifejlesztett nyolcvanfős utasszállító 2,5 óra alatt teszi meg az Amerika keleti és nyugati partvidéke közti távot.
hirdetes_kapcsolo: 1
data['nincs_banner']: 0
G->reklam_mentes: 0

Úgy alakítják ki a gépet, hogy megelőzzék a hangrobbanást. Ennek érdekében az egyik hajtómű a repülő tetején lesz, a másik kettő pedig a szárnyak alatt. Az N+2 projekthez a General Electric és a Rolls-Royce szállítja a jó hatásfokú és csökkentett zajkibocsátású hajtóműveket.

Nem lenne praktikus teljesen megszüntetni a zajt, de megfelelő időzítéssel megoldható, hogy egy nagy durranás helyett sok kisebb legyen -– mondta Michael Buonanno, a NASA N+2 programját vezető menedzser. Így a hangrobbanás olyan lesz, mint néhány távoli puffanás, és nem mint egy éles, fülfájdító reccsenés. Buonanno szerint körülbelül 2025-re készülnek el a repülővel.

Még egy ilyen szupergép készül, az Aerion AS2 üzleti sugárhajtású repülő, ami közel kétezer kilométer/órás sebességgel fog száguldozni. Ez várhatóan 2019-ben fog debütálni.

Németh András

2015. január 21., 06:01 szerző: Németh András

Hozzászólások

Részletes műsor



Műsorok betöltése...