Lóerő

2016.10.20. 13:35

Az autóm, én vagyok - A nők inkább érzelmi alapon döntenek

Dunaújváros - Mint a téma abszolút szakértője, ifj. Máté Márton avat be minket a témába. Amerikában van egy mondás Ülj be az autódba, vezess és megmondom ki vagy!

Hankusz Kálmán

- Mennyire divatcikk az autó?

- Egyszerre divat és stílus is. Az autó a legnagyobb fogyasztási tárgy az emberek életében. Reprezentálja az egyént. Egyértelműen vannak stílus irányvonalak. Néhány perces beszélgetés után az egyén személyiségéből egyértelműen adódik, hogy milyen autót szeretne. A személyiség megjelenik a stílusban, és ez fordítva is igaz. A legfontosabb szempont azonban a funkcionalitás, amikor az emberek autót választanak.

- Mennyire van különbség férfi és nő között?

- A nők érzelmi alapon döntenek inkább. Azt mondják, hogy nekem ez tetszik vagy az nem tetszik . Persze van, aki férfiakat meghazudtoló műszaki felkészültséggel bír, de a többség nem ilyen. Talán, mint egy ruha, vagy egy cipő esetén - szép, jól néz ki, akarom . A nők számára inkább a szín, a tapintás, az érzés számít. Szeretik az autójukat, tetszik nekik és így is választanak, majd később így is bánnak vele.

Nem akarok másokat felülmúlni az autóval, elég ha önmagamat adom Fotó: Hankusz Kálmán

A férfiaknál ez olyan, mint a foci. Az is ért hozzá, aki nem. Általában a férfiaknak konkrét elképzeléseik vannak. Lóerő, köbcenti, nyomaték A teljesítmény a fontos, és a hozzá kapcsolódó sztereotípiák. Nem számít, hogy a szabályok miatt nem tudják kihasználni az autó teljesítményét, akkor is az kell. Érezni akarja az erőt a gépben, uralni akarja, ez maga a hatalom. Én parancsolok a lóerőknek, azt csinálja, amit én akarok . A férfi ezt szeretné érezni.

A nők általában nem márkát szeretnének vásárolni, hanem egy szép autót. A férfiak határozottan a márkát keresik. Teszik mindezt vélt, vagy valós szakértői tudással.

A márkák nagyon sok marketing költséget ölnek abba, hogy ezt tudatosan, tudattalanul formálják az emberekben.

- Egy-egy márka mennyire divat függő?

- Abszolút az! Prémium márkák, sportosság, nőiesség, praktikum, fiatalosság már-már bizonyos típusok, gyártók nevével azonosítható fogalmak. A márkák próbálnak divathullámokat meglovagolva stílust teremteni. Azon túlmenően, hogy szinte minden gyártó palettáján megtalálható a kisautótól a zászlós hajóig minden típus, egy-egy kategória a jellemzője lesz, amiben képes nagyot alkotni.

- Mennyire meghatározó az ár, vagy a fogyasztás, hisz egy járművet meg kell vásárolni, fenn is kell tartani?

- Eddig az autó és a stílus kapcsolatáról beszélgettünk. Azért a mai magyar valóság nem engedi azt meg, hogy csupán e szempontok alapján válogassunk. Fontos a funkcionalitás, műszaki adatok, felszereltség, családi háttér, munka. Ezek a szempontok behatárolják azt a sávot melyen belül az ember autót választ és itt próbálja megtalálni a számára legmegfelelőbbet.

- Szinek?

- Ebben nagyon komoly trendek, hullámok vannak. A 2000-es évek előtt a klasszikus ezüst és fekete volt a domináns, ezután jött egy színesebb hullám. Ekkor több narancs, piros, zöld, stb. színű autó rendelése volt jellemző. Majd a 2010-es évektől szűkült a paletta és divatba jött a fehér, az ősz barna, olaj zöld, mély barna, és a sötét színek. Persze az ezüst minden árnyalata, továbbra is megmaradt. Az eddig is természetes volt, és továbbra is az marad, hogy az autó, mint az önkifejezés eszköze illeszkedik az ember életviteléhez, stílusához, beosztásához. Különböző a felhasználói köre a luxus limuzinoknak, a terepjáróknak, a sportos autóknak, a kombiknak, az egyterűeknek. E kategóriák csak ritkán keverednek.

- Mivel jár az autókereskedő, milyen trendet képvisel autóban, öltözködésben, kiegészítőkben?

- Természetesen saját márkával járok. Közép, felső kategóriával. Egy üzletemberhez talán ez illik legjobban. Fontos a megbízhatóság, kényelem és a fogyasztás is, hisz 50-60 ezer kilométert autózok évente. Megjelenésemet igyekszem a munkámhoz, és természetesen saját magam igényeihez igazítani. Ing, nyakkendő ehhez egy modern szabású divatos nadrág és sportos zakó. Valahol próbálom a sportos stílust elvinni az elegancia irányába, azokon a határokon belül, ami még elfogadható. A kiegészítőknél ugyanez a jellemző, elegáns óra, de már ott van egy egyszerű karkötő. Finom egyensúly az elegáns és a dinamikus férfi megjelenése között.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!