Az elektromobilitásé a jövő, az eTourEurope bizonyítaná

2017. június 19., 09:45 szerző: Balla Tibor
komment
Budapest/Dunaújváros - Pénteken délután befutottak a Münchenből indult, kilencnapos, 4000 kilométeres eTourEurope túraverseny elektromos autói a Magyar Elektromobilitás Szövetség rendezvényére, a Hősök terére.
hirdetes_kapcsolo: 1
data['nincs_banner']: 0
G->reklam_mentes: 0

Hogy mi köze van mindennek Dunaújvároshoz? Egyrészt a szervező Magyar Elektromobilitás Szövetség főtitkára, Gerendás Szabolcs Dunaújvárosban él, másrészt a rendezvény műszaki hátteréről a szintén dunaújvárosi Werner Tamás gondoskodott. Mindketten elkötelezett hívei az elektromobilitásnak, maguk is elektromos autóval róják a kilométereket a hétköznapokban.

De mi is az az eTourEurope elektromos jármű rali? Európában a leghosszabb távolsággal 3621 km (Ausztria, Belgium, Csehország, Franciaország, Hollandia, Horváthország, Luxemburg, Magyarország, Németország, Szlovákia, Szlovénia) elindított verseny, amelyet elektromos autókkal tesznek meg, hogy felhívják a figyelmet az elektromos járművek gyorstöltési infrastruktúrájának európai szintű fejlesztésére a környezettudatos gondolkodás szellemében. A budapesti megálló egyben egy rekordkísérlet is volt, hogy egyszerre legalább 100 elektromos meghajtású autó legyen egy helyen. Az ismert típusok mellett akadtak különlegességek is, mint például egy 20 éves City-El Targa, vagy a Tesla roadstere, amelyből a tulaj állítása szerint 2400 készült a világon, és Magyarországon kettő is van belőle. A Hősök terén az e-mobilitási road show-n, a versenyben résztvevő autók mellett számos elektromos jármű és alternatív elektromos közlekedési eszköz is látható, mi több, kipróbálható volt.


A közel 4000 kilométeres eTourEurope túraverseny elektromos autói a Hősök terén 	Fotó: Máthé Zoltán

A rali egyik célja felhívni a döntéshozók figyelmét arra, hogy a megbízható sűrűségű és könnyen hozzáférhető töltőhálózatok elengedhetetlenek az elektromos járművek nagyobb arányú elterjedéséhez és a felhasználók bizalmának elnyeréséhez. Ez hazánkban úgy tűnik, sikerült is, Lepsényi István, a Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságfejlesztésért és -szabályozásért felelős államtitkára a rendezvényen kijelentette, Magyarországon több mint 2300 zöld rendszámos autó közlekedik, ami jelentős a környező országokhoz viszonyítva, de a kormány várakozásai szerint 2020-ra ez a szám megtízszereződhet. Elmondta, hogy az ország teljes átjárhatósága érdekében 80 kilométerenként nagyteljesítményű egyenáramú elektromos töltőállomások épülnek a gyorsforgalmi utak mentén, emellett 75 településen 443 töltőpont létesül több mint 500 millió forintból. A kedvező üzemeltetési tapasztalatok miatt az állami flottát is bővítik, ezért a következő napokban keretszerződést kötnek 2 milliárd forint értékben több mint 200 új elektromos autó beszerzésére önkormányzatok és állami tulajdonú cégek számára - tette hozzá.

Ungár János, a Magyar Elektromobilitás Szövetség elnöke kiszámítható szabályozási és támogatási politikát szorgalmazott. Hozzátette, hogy a járművek hatótávolsága pár éven belül jelentősen nőhet, a nagyobb kapacitású töltőkkel 10 perc alatt akár 300 kilométer megtételére elegendő energiát vehetnek föl az autók.

Balla Tibor

2017. június 19., 09:45 szerző: Balla Tibor

Hozzászólások

Részletes műsor

loader image

Műsorok betöltése...