Lóerő

2015.04.02. 17:34

Motorsport: magasabbra a lécet! Tervek klubszinten és a gyorsasági szakág élén

Dunaújváros - Tavaly december óta új elnöke van a Magyar Motorsport Szövetség (MAMS) gyorsasági szakágának Mohai János személyében, aki egyben az MW Performance gyorsasági motorosklub elnöke is. Tervekről beszélgettünk, mindkét szinten.

Munkácsi Imre

A tényekhez tartozik, hogy a MAMS gyorsasági szakágvezetőjeként Mohai János visszatérő, hiszen 1990 és 1992 között már betöltötte ezt a posztot, s bár nehezen engedték el, de akkor úgy döntött, a vállalkozására fordítja energiáit. Így most sem kellett túlságosan sokat kapacitálni, hogy elvállalja a szakág vezetését. Különösen, hogy az elmúlt két-három évben az MW Performance Racing tulajdonos-elnöke, mint Laczkó Máté mecénása, edzője és motorépítőjeként ismét nyakig merült a gyorsasági motorsport hazai és nemzetközi világába, konkrét elképzelésekkel látott munkához.

Szakágvezető klubszínekben, a magyar motorsport eredményességéért. Amit most leginkább Lackó Mátétól az MW Performance versenyzőjétől remél, aki a holland Ten Kate versenyistálló tagjaként a Moto GP utánpótlásbázisában szerzi a rutint a mind nagyobb célok eléréséért
Fotó: mwperformance

- Két feltételem volt mielőtt igent mondtam, az egyik, hogy a feladatok megosztása érdekében hozzuk létre a szakági tanácsot, és ennek legyen tagja Talmácsi Gábor, hiszen nem sok szakágunk dicsekedhet világbajnokkal - mondta Mohai János megválasztásának előzményeiről.

Persze mint minden technikai, de egyre inkább nem csak a technikai, hanem az úgynevezett látványsportágak közé nem sorolt, főleg egyéni sportágakban a gyorsasági motorsportban különösen visszahúzó erő a pénzhiány.

- Ebben a kérdésben ha nem is nagyot, de sikerült már előre lépnünk. Az utánpótlás versenyek egyébként a szlovák szövetséggel közös megrendezésére, sőt az ehhez szükséges eszközök, tehát a motorkerékpárok beszerzésére is találtunk támogatót. Ezekre az NSR 50-es gépekre pályázni lehet olyan versenyzőjelölteknek akiknek már van motoros előéletük, de a kategória a szüleiknek esetleg vállalhatatlan anyagi terhet jelentene - mondta el a szakágvezető.

- Ezen kívül is kialakult már a szakág éves versenynaptára, amibe sikerült beilleszteni néhány új versenyt, azzal együtt, hogy a régieket, például a MAMI Kupát is meg tudtuk tartani. Lassan rendbe rakjuk a szakág elszámolásait, s próbálunk előre nézni a fejlődés érdekében - tette hozzá Mohai János.

Akinek, mint már szó volt róla, saját csapata és versenyzője is bőven ad munkát. Különösen, hogy sem ő, sem Lackó Máté nem szereti az állóvizet. Így idén, amellett, hogy a holland Ten Kate istálló szervezte Moriwaki 250 Junior Cup-on dobogóközelben szeretnének végezni a végelszámolásnál, minél több versenyen tervezik a részvételt, a 250 köbcentiméteresnél nagyobb géposztályokban. Az elmúlt hétvégéket éppen ezért a Pannónia Ringen töltötték, ahol Máté rengeteget tanult például a Man-szigetet többször megjárt Bitter Sándortól, akivel a 600 köbcentiméteres és Moto3-as gépekkel tesztelt a 13 éves pilóta. Nem véletlenül, mert előbbivel az Alpok-Adria Kupán szeretnének elindulni amikor csak lehet. Utóbbival pedig, ami ugyancsak 250 köbcentiméteres, csak kicsit erősebb, mint a Moriwaki a német nemzetközi bajnokság (IDM) egy-egy futamán állnának rajthoz júliusban. Az egyik, július 3-5 között éppen a Hungaroringen lesz, ahol a Superbike és Superstock 1000-esek, a Supersport 600-asok mellett a Moto3 Standard és GP modellek is felvonulnak. A Hungaroring pedig nincs olyan messze...




Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!