2023.08.23. 07:32
A főpolgármester eddigi eredményei: átgondolatlan fejlesztések, megvalósítatlan ígéretek
Karácsony Gergely 2019-es őszi hivatalba lépése óta nem indult el egyetlen olyan nagyobb projekt, építkezés, felújítás sem, amely a jelenleg regnáló főpolgármester kezdeményezése lett volna.
Karácsony Gergely fõpolgármester a 3-as metró felújított Nagyvárad téri állomásának avatásán 2023. május 22-én
Forrás: MTI
Fotó: Mónus Márton
Karácsony már 2019 elején közzétette programját, amely szerint a dízeljárművek használatát visszaszorítanák "pozitív és negatív ösztönzők" alkalmazásával. Pár nappal később a konkrétumok is szóba kerültek: a Pirkadat című műsorban beszélt arról, hogy a város attól lesz jobb, ha kevesebb az autó, amit a közösségi közlekedés olcsóbbá tételével és P+R parkolók építésével lehetne elérni. Ebből azóta sem lett semmi.
A körút elesett
2020 tavaszán,
a koronavírus-járvány első hullámának idején kezdték el kialakítani Karácsonyék a nagykörúti kerékpársávot,
amelyet sokszor éjszaka festettek fel, reggelre megbénítva a belvárost. A Magyar Autóklub elnöke arra figyelmeztetett, hogy 2020 szeptemberétől, az iskolakezdés idejétől forgalmi káosz lesz a belvárosban – ami be is következett.
A fővárosi közlekedők dolgát nemsokára tovább nehezítette a Blaha Lujza tér 2021 nyarán indult átépítése, ami szintén jelentős hatással volt a korút forgalmára. A helyzetet tovább terhelték a tér kereszteződésében létrehozott felszíni gyalogátkelők.
Lánchíd, rakpartok lezárása
A Lánchíd 2021-es tavaszi felújítása tovább fokozta a már akkor is súlyosnak ítélt közlekedési helyzetet Budapesten. Hogy teljes legyen káosz, 2021 nyarán a főváros elkezdte a pesti alsó rakpart felújítását is, ezért lezárták az Eötvös tér és a Margit híd közötti útszakaszt.
A közfelháborodást fokozta, hogy ekkoriban láttak napvilágot a főpolgármester azon tervei is, melyek szerint a rakpart egy részét végleg átadja a gyalogos forgalomnak,
tovább nehezítve az autósok helyzetét.
Romló tömegközlekedés
A főpolgármester választási programjában központi helye volt a tömegközlekedési szolgáltatások javításának, hiszen ez kulcskérdés a forgalomcsökkentés eléréséhez. A politikus a kampányban azt is felvetette, hogy a buszok, villamosok, metrók nem eléggé komfortosak.
A jegyek és bérletek árának beígért csökkentése azóta sem került napirendre, az emelés annál inkább:
a vonaljegy szeptember elsejétől 450 forintba kerül majd, a buszokon megvásárolható jegy ára 600 forint lesz, a tízes gyűjtőjegyért négyezer forintot kérnek el.
A hármas metró szerelvényeinek légkondicionálóval való ellátása eközben lassan négy éve várat magára.
A teljes cikket a Magyar Nemzeten olvashatja el.