Sport

2017.05.03. 19:00

Eredményes alapozás és komoly fejlesztések a Dunaferr SE-nél

A jól sikerült téli alapozás után számos hazai és nemzetközi megmérettetés vár a Dunaferr SE kajak-kenu és sárkányhajó szakosztály versenyzőire. Emellett a vízi bázis is több tízmillió forintból tovább szépül, köszönhetően a kiemelt támogatásoknak.

Gróf András

Az idei év első sajtóbeszélgetésére invitálta a Művész Kávézóba csütörtökön a média munkatársait a szakosztály vezetése, azaz Pető Zsolt elnök, Molnár Gergely vezetőedző, Weixl Mónika és Szalóki Győző edzők, s jelen volt a sportolók képviseletében Hajdu Jonatán, Kiss Balázs és a klubba visszaigazoló Kovács Máté András.

Pető Zsolt azzal kezdte, sajnos a hét végére tervezett, korábbi versenyzőjük, Géri Géza által szervezett nagy kajak-kenus találkozót a bizonytalan időjárás miatt augusztus végére halasztották. Majd rátért a téli felkészülésre, ami a három edző vezetésével nagyon jól sikerült, ezt a paksi fizikai felmérő eredményei is igazolták. Télen a magyar válogatott keret tagjaként Hajdu és Kiss vehetett részt a dél-afrikai edzőtáborban, és a rendkívül kiélezett mezőnyben számít, ki mikor tud vízre szállni. Az egy hónapos munka hasznosságát teljesítményük igazolja. Ám az igazi megmérettetések csak most következnek, idén körülbelül harminc eseményen állnak rajthoz az újvárosiak. Ebből kiemelten fontos a faddi edzőtábor, ahol az egész szakosztály ott lesz. Újdonság, hogy az Eszkimó-Indián Játékok regionális versenyét is a Dunaferr SE rendezheti meg a kikötői öbölben.

"Idén talán eddig sose látott módon kap támogatást és figyelmet a Dunaferr SE"

Molnár Gergely a nemzetközi szereplésről adott tájékoztatást: - Elsőként május végén a szegedi világkupán leszünk érdekeltek Hajdu Jonatán révén. Idén a felnőtt világbajnokság és Európa-bajnokság mellett az U23-as és ifi korosztálynak is rendeznek vb-t, Eb-t, így elsősorban ezekre a válogatókra készülünk. Az év legfontosabb versenye a vb, bízom benne, azon is indul dunaújvárosi.

Pető Zsolt ezt azzal egészítette ki, hogy a serdülők között Kollár Kristóf, az ifiknél Slihoczki Ádám révén várhatunk jó eredményeket a nemzetközi porondon. - Riói olimpikonunk, Hajdu Jonatán esetében figyelembe kell venni, hogy a 200-as távokat levették az ötkarikás programból, így neki átállási időszak következik, a kenu 1000 méter egyesre és párosra fókuszál. Ez azonban nem megy egyik napról a másikra, két év alatt érhet el arra a szintre, hogy reális esélye legyen kivívni a tokiói olimpiai résztvételt - tette hozzá.

Majd örömteli híreket jelentett be. - Idén talán eddig sose látott módon kap támogatást és figyelmet a Dunaferr SE. Korábban szó volt a csónakház felújításának folytatásáról, ám ez a Bejárható Magyarország program keretein belül nem valósul meg, ugyanis olyan feltételekhez van kötve, amelyet nem tudunk tiszta lelkiismerettel vállalni. Azonban a Magyar Kajak-Kenu Szövetség megítélése szerint a legjobb szakosztályok közé tartozunk, ezért a szövetség a korábban megítélt ötvenmillió forintot megadja nekünk, de a saját keretein belül, a tizenhat kiemelt sportág támogatási rendszerén belül. A felújítás nyár végére el is készülhet. Ezen kívül a Bejárható Magyarország Programban mégis kaptunk támogatást, eszközfejlesztésre fordíthatunk tízmillió forintot. Ebből túraeszközöket vásárolunk, stéget fejlesztünk, lesz plusz motorcsónakunk. Sőt, amire egyáltalán nem számítottunk, a tavalyi jó szereplés alapján kaptunk egy tízmillió forintos új kisbuszt. Összességében az idei 72 millió forintos külső támogatás, mivel nem tartozunk a TAO-s sportágak körébe, hatalmas lépés. Ezen felül az ISD Dunaferr, mint főtámogató segítségére is számíthatunk. Azt gondolom, minden adott ahhoz, hogy továbbra is kiemelkedően eredményes szakosztály maradhassunk - zárta gondolatait Pető Zsolt.