Sportvilág

2014.10.06. 09:55

Pekingben versenyeznek Micheliszék

Első ázsiai állomásához érkezett, nyolc hét kihagyás után, a FIA Túraautó-világbajnokság (WTCC) népes mezőnye.

Első ázsiai állomásához érkezett, nyolc hét kihagyás után, a FIA Túraautó-világbajnokság (WTCC) népes mezőnye.

A 12 fordulós világbajnoki sorozat első alkalommal látogat el a kínai fővárosba, ahol az előzetes nevezési lista alapján, 22 versenyző fog rajthoz állni, köztük a Zengő Motorsport pilótája Michelisz Norbert is.

A 2391 méter versenypálya, ami a Goldenport Motor Park nevet viseli, Peking északi részén helyezkedik el, a külvárosban, amit 2001 decemberében nyitottak meg és az ausztrál Michael McDonough tervezett. Ez a pálya helyettesíti a logisztikai problémák miatt kieső sonomai (USA) futamot.

A hétvége menetrendje teljesen elüt a megszokottól, hiszen a versenyhétvége igazából két napra sűrűsödik be, mivel a felszerelést szállító konténerek ide sem értek meg időben. Így az alábbiakban modusul a program, magyar idő szerint:

Szombat:
02:10 – 02:40 Teszt
06:50 – 07:30 Szabadedzés
11:20 – 17:50 Szabadedzés

Vasárnap:
02:30 – 03:30 Időmérő
08:25 – 10:25 Futamok

A világbajnoki pontversenyt az argentin José María López vezeti 310 ponttal megelőzve francia csapattársait, a korábbi világbajnokot Yvan Mullert és a rallyból átigazolt Sébastian Loebot.

Michelisz Norbert a hetedik helyen áll 100 ponttal.

Michelisz Norbert:
Nehéz pontos elvárásokat megfogalmazni a pekingi versenyhétvégével kapcsolatban ugyanis ez új pályának számít a sorozatban.
Legfőbb célom hogy az argentínai versenyek formáját fenntartsuk és kis szerencsével akár dobogós helyezésekért harcoljunk.


Michelisz Norbert a Zengő Motorsport pilótája hatodik, majd ötödik lett a FIA WTCC pekingi futamán. A 18 megszerzett pontjával továbbra is a hetedik helyen áll a pontversenyben, holland Tom Coronellel holtversenyben.

Az kínai főváros beugróként került be a versenynaptárba, a sonomai versenypályát helyettesíti, ahová logisztikai problémák miatt nem tudták elvinni a versenysorozatot. Sajnos erre a versenyhelyszínre sem érkeztek meg időben a konténerek, emiatt az időterv is felborult, hiszen ma rendezték meg az időmérőt és a két futamot is. A 2300 méteres kicsi versenypálya tele van kanyarokkal, visszafordítókkal kevés helyet adva az előzésnek.

1.       futam. Az előzetes időtervhez képest késve kezdték meg az első, 26 körös versenyt. Michelisz nagyon jól kapta el a rajtot a harmadik sorból, de az oda-vissza előzgetésből végül a francia Sébastian Loeb került ki győztesen. A harmadik körben a szerb Borkovic és a német Münnich balesete miatt beküldték a pályára a Biztonsági autót, amíg megpróbálták a rossz helyen lévő versenyautókat kiemelni. Hét kört voltak kénytelenek megtenni így a pilóták, majd az újabb rajtot az élen haladó angol Chilton nagyon jól kapta el és a vezető pozícióját a leintésig sikerült megtartania. A hondások közül Michelisznek jött ki legjobban a lépés, bár ő is sokat küszködött a tapadás hiányával és a lassan elfogyó gumikkal, ugyanis a két gyári pilóta technika gondok miatt nem tudta befejezni a versenyt – az olasz Tarquini a harmadik helyről volt kénytelen kiállni.

A versenyt Chilton nyerte meg a francia Muller és az argentin López előtt.

2.       futam. A mezőny nem volt teljes az első futamhoz képest, hiszen hárman nem tudtak rajthoz állni, mert z idő rövidsége miatt nem tudták összerakni a sérült autókat. Michelisz Norbert a második futamon is a harmadik sorból kezdhette a versenyt. Az első rajtkockából az angol Huff indulhatott a Lada Grantájával, mellőle a holland Coronel.

A rajtot az angol Thompson kivételével jól kapták el az első három sor pilótái, Michelisz feljött a negyedik helyre. Az angol sokáig bástyaként védte a Zengő Motorsport pilótáját, de szép lassan López bevette mind a két várat, így Michelisz visszacsúszott az ötödik helyre.

A rajtprocedúra megsértése miatt a marokkói Bennani áthajtásos büntetést kapott, és úgy döntött, hogy nem folytatja tovább a versenyt.

Az élen haladó Huff magabiztosan vezette a versenyt, Coronel csak az utolsó körben tudta megszorongatni, de végül a korábbi világbajnok rajt-cél győzelmet aratott és ezzel sporttörténelmet írt.

Michelisz az ötödik helyen ért végül célba és ő lett a legjobb hondás is.

A pontversenyt továbbra is az argenin López vezeti, és ha nem hibázik nagyot az utolsó három versenyhétvégén, akkor behozhatatlan előnyre tehet szert. Viszont a második-harmadik helyért még hatalmas csata van a két francia csapattársa között.

Jövő héten kerül megrendezésre a sanghaji forduló már a megszokott menetrenddel.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!