Tudomány

2015.06.05. 16:06

Tudásmegosztásból jeles a Dózsa

Tudásmegosztás terén működnek együtt az állami iskolák. A kiválasztott modellalkotó intézmények között van a dunaújvárosi Dózsa György Általános Iskola is!

Kovács Anita

A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (KLIK) a Köznevelés az iskolában című európai uniós projektjének egyik elemeként összegyűjtötte azokat az általános és középiskolákat, amelyek mintaértékű pedagógiai modellel rendelkeznek.

Rengeteg példa van ugyanis országszerte olyan oktatási-nevelési módszerekre, irányzatokra, amelyekkel az alkalmazó iskolák jelentős eredményeket tudnak felmutatni. A KLIK célja a mentoráló intézményi program elindításával ezeknek a helyben már bevált, régóta alkalmazott eljárásoknak az elterjesztése volt.

Remek kapcsolatot ápolnak a dunaújvárosi Dózsa iskolások a németországi cserediákokkal   ezúttal a magyarországiak utaztak és vettek részt kiváló szervezésű programokon

A Mentoráló intézmények havi rendszerességgel kínálnak óralátogatási lehetőséget és szerveznek műhelymunkákat, amelyeken bármely érdeklődő pedagógus részt vehet. Emellett tanácsokat is adnak a már bevált eljárások más iskolák napi gyakorlatába történő átültetéséhez. Mindezekkel a KLIK egy olyan szakmai párbeszéd elindítására törekszik, amelynek eredményeképpen a legjobb pedagógiai gyakorlatok a lehető legszélesebb körben elterjedhetnek. Ez alapvetően a gyerekek érdeke is, hiszen ezek a sikeres módszerek nem csak versenyképesebb tudással vértezik fel őket, hanem érdekesebbé, élményközpontúbbá is teszik az iskolai munkát. A modellprogramokat jegyző pedagógusok ugyanis évek alatt alakították ki a módszereiket, felhasználva ehhez nem csak az eredményességgel kapcsolatos tapasztalataikat, hanem a gyerekektől érkező visszajelzéseket is.

Fejér megye öt településének tizenegy általános és középiskolája kapott lehetőséget a KLIK pályázatán arra, hogy mintaértékű pedagógiai gyakorlatát bemutathassa.

A Dunaújvárosi Dózsa György Általános Iskola a hagyományos nyelvoktatási módszerekbe hozott újdonságot. A tananyag egyes részeit hosszabb, heteken átívelő projektek keretében dolgozzák fel a diákok. Ezek során folyamatosan új ismeretanyagokat sajátítanak el, emellett használják a meglévő szókincsüket is, így beszédkészségük látványosabban fejlődik. A projektek vége mindig valamilyen bemutatható produktum, ami lehet egyszerűbb (poszter, ppt-előadás vagy szöveges anyag), de ezeknél kevésbé hétköznapibb dolog is, például képregény, színdarab vagy divatbemutató.

Az 1999 óta tartó cserediákprogram alkalmából idén a Dózsa iskolán volt a sor: a hetedik-nyolcadik osztályos diákok közül tizenketten utaztak el a németországi Engelskirchenbe. Mindannyian nagy izgalommal várták az utazást, amiről eleinte úgy tudták, hogy buszos lesz, de aztán a nebulók nagy örömére nem négy keréken, hanem szárnyakon repülve jutottak el a célállomásig. A két kísérőtanár, Feketéné Bodnár Ildikó és Regős Gabriella alig tudták kordában tartani a diákok izgatottságát, akiket nagy szeretettel vártak a vendéglátó családok. Az érkezés után kiderült milyen sok érdekes programmal készültek a házigazdák. A kirándulások mint ahogy tavaly, ezúttal is egy témakör köré épültek most a római korba utazhattak a résztvevők. Megnézték a csodaszép kölni dómot, majd a város alatt húzódó kétezer éves csatornarendszerrel ismerkedtek, de szerepelt a programban lövészet, vonatozás, grillparty is. Felejthetetlen élményekkel tértek haza a Dózsa diákjai.



 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!