Vasmű

2017.05.25. 14:42

A Logisztika Napja Dunaújvárosban

Magyarország 2012-ben csatlakozott először a Német Logisztikai Társaság (BVL) kezdeményezéséhez, a Logisztika Napja programsorozathoz, melynek elsődleges célja, hogy megismertesse a szakma kulisszatitkait az érdeklődőkkel.

Szilágyi Irén

Április 27-én az országban számos helyszínen szerveztek programokat. A dunaújvárosi kikötőben az ISD Portolan Kft. szervezésében zajlottak a szakmai nyílt nap programjai.

A kikötő alapvető feladata a Dunaferr csoport belvízi fuvarigényeihez kapcsolódó kikötői rakodás biztosítása, de külső megbízások teljesítésére is vállalkozik Fotó: ISD DUNAFERR

Két helyi középiskolából, valamint dunaújvárosi cégektől érkeztek érdeklődők a programra, amelynek nyitányaként a Magyar Dunai Kikötők Szövetségének elnöke, capt. Szalma Béla tartott előadást Kikötők és a hajózás címmel. Az élményszerű, rengeteg információt tartalmazó előadás után az érdeklődők úgy érezhették: igazi bepillantást kaptak a hajózási szakma kulisszái mögé. Elhangzott többek között, hogy éves szinten mintegy 5,5 millió tonna a magyar dunai kikötők forgalma. A teljes áruforgalom mintegy harmadát a gabonaszállítás teszi ki, s leggyakrabban román, német és holland lobogó alatt közlekedő vízi járművek fordulnak meg a magyar kikötőkben.

Sokan vettek részt a dunaújvárosi kikötőt bemutató rendezvényen

Hlavacska Balázs, az ISD Portolan Kft. vízi szállítmányozási üzletkötője a hajózás és a hozzá kapcsolódó logisztikai folyamatok gyakorlati oldalát világította meg a hallgatóság számára, a vízi járművek osztályozásától kezdve az adminisztrációs feladatokon át egészen a jogszabályi környezet bemutatásáig.

Azt már Simon Csabától, a kikötő műszaki vezetőjétől tudhatták meg az érdeklődők, hogy az ország legnagyobb kapacitású kikötője a dunaújvárosi. A hat uszályállásos, hét daruval rendelkező, medencés kikötő kapacitásának 80-90 százalékát a dunaferres megbízások teszik ki, acéltekercsek, koksz, táblalemezek és profiltermékek a legnagyobb mennyiségben rakodott áruk. Tavaly összesen 801 vízi jármű fordult meg a dunaújvárosi kikötőben. A jelenlegi, kétműszakos munkarendben 1,6 millió tonna az éves rakodási kapacitás, folyamatos műszakban történő működtetéssel növelhető lenne a rakodott mennyiség.

A portáldaruk lépcsőit is többen megmászták

Az előadásokat követően a vendégek megtekinthették a Németh Zsolt képeiből készült fotókiállítást, majd területi bejáráson ismerkedhettek a kikötői munkafolyamatokkal. A bátrabbak még felülnézetből, a darufülkéből is

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!