Hogyan használjuk a ködlámpát?

Dunaújváros - A ködlámpával általában csak két probléma van: ha akkor használja az ember, amikor nincs szükség rá, s ha akkor nem kapcsolja be, amikor tényleg kellene...

nincs nev

A magyar autóstársadalommal mintha itt sem lenne valami rendben. Sokan akkor használják a kiegészítő fényforrást, amikor semmi szükség nincs rá. Ezzel természetesen alaposan felbosszantva közlekedőtársaikat. Különösen kellemetlen a hátsó ködlámpa erős piros fénye, amely zavarja a mögöttünk haladót. Tán ennél is nagyobb baj, ha a ködlámpa éppen akkor nincs felkapcsolva, amikor minimálisra csökken a látótávolság. Ilyenkor vakon haladunk a tejfehér masszában.

- A hátsó ködlámpa kötelező, enélkül a műszaki vizsgán nem megy át a jármű. Az első ködlámpa fehér, vagy kadmiumsárga színű. S bár ez utóbbi csak javallott, egyre több új autón már szériatartozék - mondta el lapunk kérdésére a Magyar Autóklub dunaújvárosi műszaki állomásának vezetője.

Kiss Levente hangsúlyozta: utólag is felszerelhető az első ködlámpa, ennek azonban szabályai vannak. Először is csak minősített jellel ellátott lámpa kerülhet fel az autóra. Ezek elsősorban a szervizekben, márkakereskedésekben szerezhetők be.

Egy kis számtan: a ködlámpa távolsága legalább huszonöt centiméter az aszfalttól. A jármű szélétől lévő távolság pedig negyven centiméter, végül a két első ködlámpa közötti távolság legalább hatvan centiméter. Ez utóbbi azért lényeges, hogy a jármű mérete viszonylag nagy távolságból is érzékelhető legyen.

A motorkerékpárokra is szerelhető ködlámpa - igaz, csak egy. Eldönthetjük, hogy előre vagy hátra tesszük fel.

Végül egy furcsaság. A KRESZ nem szabályozza pontosan, mikor kell felkapcsolni a plusz fényeket. Csupán annyit rögzít: akkor, ha szükséges. Így induljunk neki a téli utaknak...

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!