A Yeti mégis létezik?

Dunaújváros - A Skoda roadshow-jának keretén belül lehetőségünk nyílt kipróbálni a Yeti-t, a gyár büszkeségét, a kompakt szabadidő-autó kategória ékességét.

Anda Fábián

Nem okozott csalódást. Két éve van már piacon a népszerű modell, lehetőségünk mégis csak most nyílt, hogy kipróbálhassuk a Skoda Yeti-t a dunaújvárosi M8 Autócentrum jóvoltából. Sokan nem tudnak elszakadni a  márkához fűződő előítéletektől, éppen ezért meggyőző egy tesztvezetés, ahol félretéve minden gondolatunkat, csak az autóra koncentrálhatunk. A tesztmodell egy igen gazdagon felszerelt  DSG-váltó (duplakuplungos), 4x4 kerékmeghajtás, elektromos panoráma napfénytető, ülésfűtés, bi-xenon fényszórók  kétliteres turbódízel volt, ami hamar megmutatta: nem csak városon belül kezes jószág, a főúton is képes meglepetésre.

A Yeti szabad fordításban, a mítosz után: óriás testű havasi ember  igazi előnye csak most, a téli időszakban mutatkozik meg, hiszen a 4x4 meghajtású modell gond nélkül  közlekedik havas, jeges pályán is. További segítség az off-road üzemmód, melyet egy gombnyomással aktiválhatunk, csakúgy, mint a sport-fokozatot, ami különleges élvezeteket nyújt a sofőrnek.

A Skoda  többnyire városi utakon történő tesztvezetés során   nem vallott szégyent, rendkívül alkalmazkodó, jó az útfekvése, úttartása, a felfüggesztésére sem volt panasz, a műszerfalon található gombok sem okoznak sok fejtörést. A kétliteres turbó fogyasztása nem horribilis: 6-7 literből kijön százon. Nem utolsó szempont a kényelem: a  vezető- és a jobboldali hely komfortos,  a hátsó sor is tágas, a csomagtartó mérete átlagos. A lényeget a végére hagytuk: a Yeti egyes típusáért  már négy és fél millióért hozzá lehet jutni, viszont a legdrágább modell meghaladja a nyolc milliót is.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!