2024.11.07. 06:00
Kidobják a szép modelleket, itt vannak az MI által generált lányok: a Mango már elkezdte
Nagyon egyszerű: míg az emberi modellek óránként átlagosan 35 dollárba, a mesterséges intelligencia által generált, tökéletes szolgáltatások havi 29 dollárba kerülnek. A technológia lehetővé teszi a gyors tartalomkészítést, és a márkák a lehető legkönnyebben, kedvükre testreszabják a modellek megjelenését, hogy tökéletesen megcélozzák a kiválasztott piacot.
Tini napnyugta címet adta a Mango a képnek. A cikkben szereplő Mango modellek fotóin sohasem létezett lányok (és tájak) szerepelnek
Forrás: Mango
A Mango az elsők között volt a divatiparban, amelyik még júliusban mesterséges intelligencia által generált, úgynevezett glambotokat (leginkább talán MI által generált glamour képeknek fordíthatjuk) kezdett hús-vér nők helyett megjeleníteni a reklámjaiban – néhány nappal azelőtt, hogy a cég négy évtizede legmagasabb bevételéről számolt be.
„Ez a gyorsabb tartalomkészítésről szól” – magyarázta akkor a Mango vezérigazgatója, Toni Ruiz a Bloombergnek.
Ebben a hónapban aztán a cég újabb, mesterséges intelligencia által generált kampányt indított tinédzsereknek. Ruiz elmondta, hogy a jövőben a vállalat a mesterséges intelligencia technológiáját várhatóan kiterjeszti férfi és női kollekcióira is – bár a végső döntés még nem született meg.
A Mango azon növekvő számú vállalat közé tartozik, amelyek új normát teremtenek a reklámozásban, egy olyan iparágban, amely 2,5 billió dollárt ér. A Bloomberg a Nike-t, a Louis Vuittont és a Levi Strauss & Co.-t nevezte meg hasonló ruhamárkaként, amelyek most szintén felkarolják a spórolósan hatékony MI-használat ötletét.
Az MI/AI-modellek az emberi modellek munkaköltségének a töredékébe kerülnek. A valós modellek óránként 35 dollárt is elkérnek, míg egy ügynökség havi 29 dollárt fizet a számítógéppel generált hasonmások használatáért. És, ha nem szükséges a drága modell, akkor nem kell fotós, meg fotófeldolgozó szervezet sem: a mesterséges intelligencia elveszi az ő munkájukat is, nem csak a címlaplányokét.
Iparági szakértők azzal érvelnek, hogy a mesterséges intelligencia az innováció érdekében segítheti a tervezési folyamatot, de sok tervező ellenzésével szembesülnek. Például a Collina Strada Baggu „megbocsáthatatlannak” nevezte, hogy MI -t használnak valódi modellek helyett.
A Glossy szerint a Mango évek óta tolja be a pénzt a következő generációs technológiákba, olyan gépi tanulási platformokat hoz létre, amelyeket a vállalat különböző területein használnak fel a hatékonyság növelése érdekében.
A modellek lecserélése csak az átalakulás leglátványosabb, de nem egyetlen részét képezi. Jelenleg a Mango 15 különböző digitális intelligencia platformmal rendelkezik, amelyek az árképzéstől a személyre szabásig mindent lefednek. A továbbiakban a technológiát arra akarják használni, hogy lenyomják az olyan szupergyors divatcégeket, mint a Shein és a Temu.
Az új platformok közé tartozik a Midas, amelyet a márka a termékek stratégiai árazására használ; itt van már Gaudí, aki/ami termékeket ajánl az ügyfeleknek; Iris, egy chatbot a jobb ügyfélszolgálati kiszolgálásért; Inspire, a generatív mesterséges intelligencia platform, amelyet a tervezőcsapatok használnak; és ne felejtsük el Lisa-t, a társalgási platformot. Utóbbit a Mango különböző belső csapatai használják, köztük a tervezési, bolti és logisztikai központok dolgozói, valamint az adatokat és készleteket kezelő vállalati partnerek.
„A digitális intelligenciát kiterjesztett intelligenciaként tekintjük, vagyis olyan technológiának, amely másodpilótaként működik alkalmazottaink és ügyfeleink számára” – mondta Jordi Álex Moreno, a Mango információs technológiai igazgatója. „Ezek az AI-platformok bővítik képességeinket és javítják a termelékenységet. Segítenek azonosítani a lehetőségeket az értéklánc különböző pontjain, és előmozdítani működésünket.”
Ezen túlmenően a vállalat nem titkoltan hatalmas összeget fektet a rádiófrekvenciás azonosítás (RFID) technológiájába, hogy valós idejű ellenőrzést és nyomon követhetőséget biztosítson termékeinek, a gyártótól a logisztikai központokon át az értékesítési pontokig. „Bevezettük a divatiparban a rendeléskezelő rendszert” – mondta Moreno. „Ez a kereskedelmi készletek egyetlen valós időben működő rendszere.”
Hogy is megy ez?
A házon belüli mérnöki csapat a mesterséges intelligenciával együttműködve vázolta a kívánt divatesztétikát, mielőtt a modelleket „kiképezték volna” minden egyes ruhához – mondta Jordi Álex Moreno, a Mango technológiai információs igazgatója.
Nem fogadja el azokat a kritikákat, hogy a gépek használata eltávolítja a céget a valós élettől: Moreno állítja, hogy a Mango rövid távú tervei között szerepel a jelenlegi munkaerő létszámának megduplázása. Az elmúlt három évben a cég 30 üzletet nyitott, 2024 végére pedig 42 üzletet kíván megnyitni, 2025 végére pedig a terveik szerint közel 70-re bővül. Más kérdés, hogy a pult mögött álló, alacsonyan fizetett alkalmazottakat még nem lehet MI-vel pótolni. Pedig látható, például a McDonald’s-ban a vevőkkel való kapcsolattartást már hazánkban is részben érintőképernyőkre szervezték ki – nehéz azt hinni, hogy a változás itt megáll majd.
„Tevékenységünk kiváló példa az emberi intelligencia és a digitális intelligencia közötti csapatmunkára” – mondta Moreno a Financial Timesnak. „Az AI-nak másodpilótaként kell szolgálnia alkalmazottaink képességeinek és kreativitásának erősítésében, felgyorsítani az ismétlődő feladatokat, hogy a csapatok több időt tölthessenek értéknövelt munkával."
Marco De Vincenzo, az olasz Etro luxusmárka kreatív igazgatója hasonlóan lelkes a mesterséges intelligenciának a divatüzletben betöltött szerepe miatt. Az új médiumot használta 2024-es tavaszi kampányuk képeinek elkészítéséhez, melyben lenyűgöző generált modelleket mutattak be hihetetlen díszletek között – mintha egyenesen egy sci-fi filmből jöttek volna.
„Kreatív szempontból csodálatos volt” – mondta De Vincenzo a Financial Timesnak, bár hangsúlyozta, hogy „az emberi ízlés” továbbra is fontos szempont az alkotói folyamatban.
Az MI módosítja a valóságot, de – gondoljunk csak bele – minden kreatív ember erre törekszik. A mi feladatunk, hogy minden nap kísérletezzünk. És néha a valóság erre nem elég.
Digitália
- Akkor most utáljuk a karácsonyi videót?
- „Kérlek, halj meg!” – mi is megkérdeztük, miért adott ilyen tanácsot a chatbot egy egyetemistának
- Hogyan műt ez a robot csupán videókból tanulva úgy, mint az emberi orvosok?
- Ki hinné? Az első tömeges virtuális találkozót 1916-ban tartották
- Black Friday: még egy esetleges csalódás sem veszi el a magyarok vásárlási kedvét