Vásárlás

2023.02.17. 13:00

Év végére jó sokat spórolhatunk

Egyre több a felkészült, tudatos vásárló, sokan nemcsak előre eltervezik, mit vesznek, de élnek a kedvezményekkel a törzsvásárlói programok, hűségkártyák nyújtotta különböző lehetőségekkel is – írta társlapunk, a teol.hu portál.

Brunner Mónika

20221227 Kaposvár Sok ajándék visszatér az üzletekbe így karácsony után. Nem működik, anyaghibás, rossz a ruhaméret; karácsony után azonnal megkezdődött a már hagyományosnak számító ajándékcsere. A kaposvári üzletek blokk ellenében cseréltek vagy visszaadták a vételárat. Fotó: Lang Róbert lr Somogyi Hírlap

Fotó: Lang Róbert

Az egyik ismert drogérialánc felmérése szerint szinte mindenki igyekszik spórolni hazánkban, mert az infláció miatt ma már a legalapvetőbb termékek ára is jóval magasabb, mint például egy évvel ezelőtt volt. A múlt évi adataikból kiderül: a vásárlók díjazzák a könnyen érthető kedvezményprogramokat és az azonnali kedvezményre váltható kuponokat. Összességében a tíz százalékos végösszegi kupon a legnépszerűbb a vevőik körében, de márkakedvezmények és termékkedvezmények is elérhetők. 

Változásra késztetve 

Szabó Karolina menedzser ismertette, hogy az elmúlt év változásaiból egyértelműen látható: az emberek tudatosabbá váltak, és keresik az extra spórolási lehetőségeket. Különleges alkalmakkor, így amikor egy-egy magazin kuponnapokat hirdet, drogéria­láncuk forgalma is megugrik. A vásárlók nem csak az újságban szereplő kedvezményeket veszik igénybe, hanem azt a tíz százalékot is, ami VIP-tagként megilleti őket. Hozzátette, úgy látják, hogy minél többet költ valaki, annál inkább tudatos. Az úgynevezett aranytagjaik felhasználják a kuponjaik nyolcvan százalékát, köztük a tizenöt százalékos végösszegi kupont és a harminchárom százalékos márkadzsókereket. 

Az elmúlt években is fontos volt a vásárlók számára, hogy el tudják menteni kedvenc termékeiket, hogy applikáció segítségével bevásárlólistát szerkeszthessenek. Az új trend pedig, hogy a költéseiket és a megspórolt összegeket is szeretnék látni. Igénylik, hogy pontosan tudják, mennyit takarítottak meg: a náluk elérhető úgynevezett shopping history-t, azaz a vásárlási történetet már több mint háromszázezren böngészik rendszeresen. 

Becsábítani a vevőket 

Ma már szinte mindegy, hogy élelmiszer- vagy divat­áruházláncról van szó, mindenhol felajánlják a törzsvásárlói kártyát. Sőt, sok kisüzlet ezzel csábítja rendszeres vásárlásra a betérő kuncsaftot, és persze különböző akciókkal, kedvezményekkel. 

Okosfogkefe fél áron 

A vásárlók, ha figyelmesen költik el a pénzüket és tudnak a kedvezményekre jogosító lehetőségekről, az év végére akár több száz ezer forintot is meg tudnak spórolni. 
Kisgyermekesédesanya-olvasónk társlapunknak elmondta, hogy az egyik drogérialánc hűségprogramját használva fél áron tudott hozzájutni méregdrága okosfogkeféjéhez. Összegyűjtött pontjai végösszegének köszönhetően nyolcvanezer forint helyett negyvenezer forintért. – Az élelmiszerüzletekben is szoktam használni a hűségkártyámat, de a spórolt összegek elenyészőek voltak ehhez képest – tette hozzá. 

Figyeli a megtakarítását 

Egy nagymama – szintén társlapunk olvasója – arról számolt be, hogy mindig alig várja az egyik élelmiszerlánc húsz százalékos kedvezményre jogosító kuponjait, hogy a férjének drágább arcvizet, a családnak jobb minőségű mosóport tudjon vásárolni. – A számla végén megtalálható, hogy a kuponok beváltásával mennyi a megtakarításom, a legutóbbi vásárlásomnál több mint ezer forintot spóroltam – mondta, hozzátéve, azt fájlalja, hogy az akciós termékekre nem lehet felhasználni a kuponokat.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában