2019.05.15. 00:00
A lapozás keresőoptimalizálására adott választ a Google
2019 tavaszán robbant ki a botrány a Google háza táján, amikor kiderült, hogy a hivatalos blogjukból lekerült a prev / next jelölés leírása. Ez volt az a cikk, amelyben a weboldalak és webáruházak olyan aloldalainak keresőoptimalizálásáról számoltak be, amelyek lapozóval vannak ellátva.
Ilyen eset klasszikusan a webáruházak egy-egy termékkategóriába sorolt árucikkeinek oldala, amelyeknél nem fér el az összes termék egy oldalon. Ezt a W3C sztenderd alapján lapozókkal valósíthatták meg a webfejlesztők és széles körben elterjedt megoldásról volt szó.
Okkal adta tehát magát a kérdés, hogy mi legyen ezután? Vajon a Google már nem figyeli a lapozókat, vagy csak nem várja el ezen címkézéseket? A már 2011 óta élő hivatalos ajánlás hiányára Gary Illyés hívta fel a figyelmet, aki egy hivatalos közleményt is kicsikart a keresőóriásból a jelenséggel kapcsolatban. A hivatalos közlemény szerint a Google „nyugdíjazta” a prev / next jelölést, mivel a kutatásaik azt mutatták, hogy a felhasználók az egy oldalas tartalmakat kedvelik. (tipp: Mennyibe kerül a SEO? – Árak megtekintése)
A közleményben azonban arra is kitértek, hogy az olyan esetekben, amikor ez nem kivitelezhető, bátran használhatjuk továbbra is a lapozós megoldást a több részre bontott tartalom esetén, hiszen a kereső számára ez is megfelelő. Fontos azonban, hogy tudjuk mikor érdemes és kell ezt használnunk úgy, hogy az a felhasználói élményt a legtökéletesebben kielégítse, így a weboldal a SEO folyamatokban sem szenved hátrányt.
Ezentúl hogyan valósítsuk meg a lapozókat a weboldalakon?
A közlemény ugyan világosan kimondja, hogy a felhasználók az egy oldalas tartalmakat szeretik, a Google szakemberei azonban kommentjeikben felhívták rá a figyelmet, hogy a végtelen görgetést mellőzzük a lapokon. Ahol lehet használjunk egy oldalas tartalmat, azonban a sok termékes kategória oldalakon továbbra is bátran alkalmazzuk a lapozást.
A Google fejlett robotjai ugyanis képesek felismerni az egybe köthető elemeket, tartalmakat, így nem fogunk hátrányba kerülni emiatt. Ráadásul, mint kiderült, a Google már évek óta nem figyeli a prev / next címkéket, így, ha mindent úgy hagyunk ahogy volt, biztosan nem fogunk pozíciókat veszíteni, ráadásul a Bing kereső is kimondottan „szereti” a lapozást.
Forrás: Nagy Arnold